چرا مشکل فرمانداری دزفول حل نمی شود؟!

چند ماهی است که فرمانداری دزفول هنوز به‌صورت سرپرست اداره می‌شود و مدیریت شهرستان از برزخ تعلیق خارج نگردیده است به گفته‌ی یکی از مسئولین وزارت کشور کوپن سرپرست کردن در خوزستان تمام شده از طرفی شخص سرپرست هرچند نیز توان‌مند باشد به علت موقت بودن نمی‌تواند موثر و گره‌گشا باشد.
اما سئوال اصلی این است که علت چیست و چرا استاندار خوزستان فرمانداری را از این بلاتکلیفی و سردرگمی نجات نمی‌دهد ، به عبارت دیگر چرا استاندار نمی‌تواند فرماندار شایسته‌ای در تراز و توان شهرستان دزفول انتخاب و معرفی کند
پاسخ این پرسش را می‌بایست در نوع رویکرد انتخاب مدیران از سوی استاندار سراغ گرفت یعنی وقتی استاندار نقش و سهم نمایندگان مجلس را در انتخاب مدیران از جمله فرمانداری‌ها صد‌ در صد بداند نتیجه‌ی آن این می‌شود که تا کنون شاهد بوده ایم
ممکن است گفته شود پس چرا پیشنهاد و گزینه ی مورد نظر نماینده ، نهایی و به کرسی نمی‌رسد
این دقیقا پاشنه‌ی آشیل سیاست استاندار و دخالت غیر قانونی نماینده است که شوربختانه از آن عبرت گرفته نمی‌شود
بی اعتنایی و عدم توجه به گروه‌های مرجع و نخبگان و گرایش‌های سیاسی و غفلت از برآیند افکار عمومی موجب شده که استاندار نتواند گزینه‌ی نماینده مجلس را بر کرسی فرمانداری دزفول بنشاند.
در واقع سرمایه اجتماعی که امروز در دزفول قوام و قرار پیدا کرده اگر در فرآیند تصمیم سازی لحاظ نگردد معلوم نیست این بن‌بست فرمانداری کی و چگونه باز شود. برفرض که استاندار بخواهد از موضع قدرت، خواست نماینده را تامین و تحمیل کند اما چون سرمایه اجتماعی شهر را همراه خود ندارد نمی تواند کارآمد و اثرگذار باشد این که گزینه‌های اصلی نماینده برای فرمانداری دزفول از مدار خارج شده ریشه در همین سرمایه اجتماعی دارد.
لذا یا باید استاندار خوزستان در سیاست انتخابی مدیران خود تجدید نظر نماید و یا نماینده مجلس به دخالت خود در امور اجرایی پایان دهد و یا این‌که استاندار خوزستان سرمایه‌ی اجتماعی دزفول را در معرفی فرماندار هم مدخلیت دهد این بهترین راه عبور از بن بست است.
خیر عمومی شهر و منطق اعتدال همین نسخه را تایید و توصیه می کند امید که مقبول افتد و در نظر آید.
الف سرافراز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *