سامانه هوشمندی کسب و کار در پتروشیمی امیر کبیر راه اندازی شد

سامانه هوشمندی کسب و کار با هدف سهولت و تصمیم‌گیری مناسب تر مدیران در پتروشیمی امیرکبیر راه‌اندازی شد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، رئیس مطالعات راهبردی و تعالی سازمان شرکت پتروشیمی امیرکبیرگفت: «سامانه هوشمندی کسب و کار»، بستری بصری برای شاخص‌های ادارات مختلف سازمان فراهم می‌کند که با درج و بروزرسانی اطلاعات شاخص‌ها، این سامانه کمک قابل توجهی به سهولت و دقت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مناسب‌تر مدیران می‌کند.

هوشمند با تاکید بر اهمیت «سامانه هوشمند کسب و کار» در تصمیم‌گیری مناسبت‌تر مدیران اظهار کرد: این سامانه مکان مناسبی برای ثبت و اندازه‌گیری شاخص‌های موجود بخش‌های مختلف سازمان ( استراتژیک و عملیاتی) فراهم می‌کند که با ارائه روند شاخص‌های تعریف شده در ادارات و نمایش میزان انحراف از مقادیر پیش‌بینی شده آنها کمک قابل توجهی به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مناسب‌تر مدیران و با دیدی جامع‌تر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در این سامانه شاخص‌های مورد نیاز ادارات تعریف و با دریافت اطلاعات آن و نمایش توسط انواع نمودار‌های بصری مانند نمودار‌های ستونی ، میله‌ای ، عقربه‌ای و … بر اساس نیاز کاربر هدف اصلی سامانه محقق می‌شود.

رئیس مطالعات راهبردی و تعالی سازمان با اشاره به دستآوردهای سال ۹۶شرکت در حوزه برنامه‌ریزی و تعالی سازمان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برآن شدیم استراتژی‌های سازمان را برای پیشبرد بهتر اهداف توسعه‌ای بازنگری کنیم ، از این رو این مهم را در قالب یک پروژه از نیمه دوم سال ۹۵ آغاز کردیم و در نیمه اول سال ۹۶ با موفقیت به انجام رساندیم.

وی افزود: براساس این پروژه استراتژی‌های سازمان برای کسب و کار بازنگری و مجموعه اقدامات لازم برای رسیدن به استراتژی‌های سازمان نیز تبیین شد، یقینا اجرای این پروژه نقش حائز اهمیتی نیز برای تعالی سازمان داشته است.

هوشمند به دیگر اقدامات شاخص این بخش در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶ علاوه بر پیاده‌سازی استراتژی در سطح کل سازمان، اقدام به پیاده‌سازی استراتژی‌های سازمان در سطح ادارات کردیم، برای تحقق این موضوع ۶ کارگروه تخصصی به منظور تعیین نقش هر اداره در تحقق این استراتژی‌ها تشکیل شد واین اقدام موجب شد نقشه‌های استراتژی سازمان و سطح ادارات تهیه شده، همچنین پروژه‌هایی در سطح ادارات نیز تعریف شود که با اجرای آنها اطمینان پیدا کنیم استراتژی‌های سازمان از سال ۹۷تا سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: تعمیم و گسترش استراتژی‌های ادارات برای سایر بخش‌هایی که در سال ۹۶ فرصت زیادی برای پرداختن و تعامل با آنها وجود نداشت و همچنین فرهنگ‌سازی مناسب برای استفاده بهینه از « سامانه هوشمدی کسب و کار » و درج سایر شاخص‌های عملیاتی ادارات را در سامانه با هدف دسترسی آسان و سریع آنها به اطلاعات شاخص‌ها از دیگر اقدمات در نظر گرفته شده در سال ۹۷ می باشد.