هفته هنر انقلاب در آبادان برگزار شد

عباس مدحجی . خورنا: به مناسبت سالروز به شهادت رسیدن هنرمند و سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی هفته ی هنر انقلاب اسلامی از بیستم تا بیست و ششم فروردین سال جاری در آبادان برگزار شد.

 

واحد هنرهای تصویری حوزه ی هنری آبادان نیز به همین منظور اقدام به پخش فیلم های کوتاه جشنواره ی آیینی و دینی فیلم رویش نمود.در این برنامه که با حضور اهالی فرهنگ و هنر،فیلم سازان و سینما دوستان آبادان برگزار شد.

تعدادی از بهترین فیلم های این جشنواره پخش شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.فیلم های ملاقات شیشه ای(یوسف حاتمی کیا)جمعه قالی(مهدی اسدی)آز(محمد مجلل)در انتظار یوسف(مهدی نامجو) بخشی از آثاری بودند که طی روزهای بیست و شش و بیست و هفت فرودین در قالب برنامه های هفته ی هنر انقلاب اسلامی به نمایش درآمدند.

در این ویژه برنامه هنرمندانی مانند سید وحید طباطباییان(فیلم ساز)مسعود رمضانی(نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر)نادر آلبوعلی(فیلم ساز و عکاس)محمود پوربچاری و روح ا…سخاوت زاده(فیلم ساز) حضور داشتند و طی یک نشست دو ساعته فیلم ها را از منظر دینی،جامعه شناسی و ساختارهای فنی و هنری مورد تحلیل قرار دادند.گفتنی است دهمین دوره ی جشنواره ی فیلم کوتاه رویش دی ماه سال نودوپنج در شهر مشهد برگزار شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *