در شورای سلامت استان خوزستان؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: بحث آلاینده‌های زیست محیطی در سال ۹۷ به صورت جدی پیگیری می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: در سالجاری تمایل داریم که علاوه بر مسائل قبلی که در شورای سلامت مورد پیگیری قرار می‌گرفت دو مبحث غذا و آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از صنعت را نیز به طور ویژه و پر‌ رنگ در شورا ارائه و پیگیری کنیم.

خورنا-احمدرضارستمی: در اولین جلسه شورای سلامت استان در سال ۹۷ که امروز یکشنبه ۲۶ فرودین در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد ایرج نظری ضمن اشاره به هفته اول اردیبهشت‌ماه که به هفته سلامت نامگذاری شده است گفت: لازم است که تمامی ارگانها و سازمانهای استان با ارائه برنامه‌های مفید و آموزنده در زمینه ارتقاء سلامت فردی و اجتماعی جامعه، از این هفته استفاده بهینه‌ای را به عمل آورند؛ البته شهرداری‌ها و صداوسیما در هفته سلامت دارای نقش ویژه‌تری نسبت به دیگر ارگانها و سازمانها می‌باشند بطوریکه شهرداری‌ها باید با همکاری در جهت نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و همچنین صداوسیما با ساخت برنامه‌هایی مرتبط با این هفته، گامهای اساسی را در این خصوص بردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شعار امسال بهداشت جهانی را “پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا” عنوان کرد و افزود: ما در ۲۰ اسفند سال ۹۶ اقدام به برگزاری اولین جلسه مجتمع سلامت استان کردیم. خوشبختانه در این جلسه شاهد اجرای برنامه‌های خیلی خوبی بودیم البته این برنامه‌ها در ایام بعد از تعطیلات نوروزی، در سطح شهرستانها نیز آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به بحث خشکسالی و مسائلی که به دنبال آن می‌تواند به وجود آید ما در هفته گذشته اقدام به برگزاری کمیته بهداشت، ستاد مبارزه با خشکسالی در سطح استان کردیم و در این جلسه علاوه بر مصوبات خیلی خوبی که به تصویب رسید سعی کردیم که سایر اقداماتی را نیز که باید در حیطه‌های مختلف بهداشت و درمان صورت بگیرد را نیز تا آنجایی که می‌توانیم برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم تا در طول این ایام با مشکلات کمتری مواجه شویم.

نظری خاطر نشان کرد: از آنجاییکه به علت بحث خشکسالی قطعی احتمالی برق در مراکز درمانی به خودی خود می‌تواند معضلات بسیاری را برای بیماران بستری در این قسمت‌ها ایجاد کند لذا حل این مشکل نیاز به مشارکت همگانی سایر دستگاههای ذیربط دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان عنوان کرد: در سالجاری تمایل داریم که علاوه بر مسائل قبلی که در شورای سلامت مورد پیگیری قرار می‌گرفت دو مبحث غذا و آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از صنعت را نیز به طور ویژه و پر‌ رنگ در شورا ارائه و پیگیری کنیم.