بازدید فرماندار امیدیه از آثار باستانی روستای آسیاب

خورنا/ اسداله ترحم – فرماندار شهرستان امیدیه گفت: یکی از دغدغه های مدیریت و مسئولان این شهرستان حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی است که در گذشته به آن چندان توجه نشده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان امیدیه، سید مهران رفیعی فرماندار طی بازدیدی از آسیابهای آبی روستای آسیاب که مورد تعرض افراد سود جو و منفعت طلب قرار گرفته بود افزود: این شهرستان از لحاظ مکان های تاریخی و آثار باستانی غنی است و از بسیاری از شهرهای دیگر استان در درجه مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان این که هرکجا قدم می گذاریم محل ها و مکان های تاریخی وجود دارد تصریح کرد: در بخش های مرکزی امیدیه بخش جایزان نیز آثار تاریخی و محوطه های باستانی وجود دارد که از دید دست اندرکاران میراث فرهنگی مغفول مانده است.

فرماندار امیدیه با انتقاد از کوتاهی های گذشته در ارتباط با حفظ و حراست از بناهای تاریخی خاطر نشان کرد: اکنون نیز نظارت و حمایت کافی برای حفظ و نگهداری از این مکان ها به خوبی صورت نمی گیرد.

رفیعی افزود: اگر در گذشته به این میراث گران بها چندان توجه نشده است اکنون کوتاهی از هیچ فردی پذیرفته نمی شود و باعث ناراحتی و نگرانی مردم خواهد بود و می طلبد با استفاده از انجمن های دوستدار میراث فرهنگی اقدامات موثرتری صورت پذیرد.

وی خواستار رسیدگی و ثبت تپه های باستانی محدوده بخش مرکزی شد و افزود: این آثار تاریخی مورد تجاوز افراد سودجو قرار گرفته است و باید اقدام های موثری در این ارتباط صورت گیرد.

فرماندار امیدیه گفت: صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از راه های نجات بخش شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال، اقتصاد و مسائل اجتماعی باشد.

رفیعی افزود: نیازمند یک سرمایه و منابع نرم افزاری برای ایجاد تغییر در نگرش و تفکر مردم با استفاده از رسانه ها در بین اقشار جامعه هستیم تا بتوان توجه وحمایت بیشتر مردم را به این سرمایه گران بها وحفظ و حراست از آن ها داشته باشیم.