غلامرضاخنفری ، رئیس اداره ورزش و جوانان خرمشهر : دلسوزتر از من برای ورزش خرمشهر نیست

عباس مدحجی . خورنا : سوالات و ابهامات زیادی پیرامون عملکرد اداره ورزش و جوانان خرمشهر در فضای مجازی دست به دست میشد که مارا برا آن داشت بیش از هرچیز به سراغ مدیر این مجموعه رفته تا ضمن ابهام زدایی از چند و چون کنترل این مجموعه مطلع شویم . غلامرضا خنفری رئیس اداره ورزش و جوانان خرمشهر نیز در واپسین روز سال ۹۶ مارا در دفترش به گرمی پذیرفت و پاسخ سوالهای مارا داد. آنچه میخوانید مصاحبه اختصاصی خورنا با رئیس اداره ورزش و جوانان خرمشهر است .

 

 

 

 

خورنا : سپاس از جنابعالی که در اخرین روزهای سال و علی رغم مشغله ی فراوان پاسخگوی ما خواهید بود و در ابهام زدایی در کنار مخاطبان خورنا هستید . ابتدا خودتان را کمی بیشتر برای ما معرفی کرده و از سوابق خودتان بگویید .

 

خنفری : ابتدا تشکر کنم از جنابعالی که برخلاف خیلی دیگر از افراد پیش از قضاوت و صدور رای و حکم ، نظر و اظهارات من راهم میشنوید . این از اصول شفاف سازی خبری و حرفه ای ست و من بسیار از این بابت ممنونم. ضمن تبریک سال نو به شما و مخاطبان گرامیتان عرض کنم من اولین ورزشکاری هستم که بعد از جنگ در سال ۶۹ پابه این مجموعه ورزشی گذاشت . در مسابقات بین المللی و آسیایی زیادی حضور داشتم و رکورد دار هستم .۱۹سال عضو تیم ملی دو ومیدانی بودم و با افتخار میگویم دلسوزتر از غلامرضا خنفری برای ورزش خرمشهر پیدا نمیشود . من بچه ی همین شهر هستم و و همیشه به نحوی کار کردم که فردا بتوانم پاسخگوی عملکرد و خدماتم باشم . ۱۸ سال سابقه مدیریت ورزشی در آبادان و ماهشهر و اهوار و خرمشهر دارم و با خودم عهد کردم مجموعه ورزشی شهید جهان آرا  را بسازم و بعد بروم. کاری به حواشی و صحبتهای سیاسی و دوست و دشمن و صحبتهای نامعقول  ندارم و به هیچکس باج نمیدهم و به همین دلیل دشمن زیاد دارم .  من با تمام مسولین کار کردم . خیلی از مدیران قبلی اینجارا ترک کردند و آینده ورزش شهر برایشان مهم نبوده است .

 

 

خورنا : حواشی زیادی پیرامون واگذاری خوابگاه این اداره به باشگاه فوتبال کارون اروند به گوش میرسد . اینکه این واگذاری سیاسی بوده است و به واسطه ی سیاسی بودن شخصیت مدیر عامل آن صورت گرفته است . پاسخ شما به این حواشی و ادعاها چیست ؟

 

خنفری : طبق ماده ۲۷ قانون ، ما اجازه داریم اماکن ورزشی فرسوده یا نیاز به بهسازی و بازسازی را در اختیار بخش خصوصی بگذاریم تا بخش خصوصی در ازای بازسازی و هزینه کرد و تعمیر طی مدت معلومی انجا را در اختیار داشته باشد. مدت زمان این واگذاری طبق نظر کارشناسان ما بعد از تعطیلات عید تعیین خواهد شد . این واگذاری به نفع خرمشهر است چون تیم کارون اروند هم مال خرمشهر است و خیلی از مردم همین شهر برای دنبال کردن بازی هایش به استادیوم میروند . این واگذاری اصلا سیاسی نبوده و خودمان این پیشنهاد را ارائه داده بودیم . بعضی افراد که دشمنی با عبدالله سامری نماینده یا امیر سامری برادر نماینده و عضوشورای شهر و مدیر عامل باشگاه کارون اروند دارند تلاش میکنند این قرارداد را سیاسی جلوه دهند . طی این قرارداد طبقه پایین ساختمان خوابگاه در اختیار تیم کارون اروند قرار گرفت و طبقه بالا هنور به ورزش شهر تعلق دارد در صورتی که هزینه تعمیر آن را باشگاه کارون اروند تقبل کرده است و حتی دربهای مجزا تعبیه شده است . برای من مهم نیست که امیر سامری برادر نماینده است اما ایشان متعهد شدند ضمن تعمیرهردو طبقه ، یک طبقه را دراختیار ما بگذارد .  پیمانکار قبلی از هیئت کشتی بود که توانایی مالی برا تعمیر و نگهداری را نداشت. اگر طبقه بالا تعمیر و بازسازی شد هیچ هزینه اقامتی از تیم های خرمشهری نخواهیم گرفت و این لطف سرمایه گذار و خدمتش به ورزش خرمشهر بود . ماهم تشکر و استقبال میکنیم . در طبقه پایین ۱۴ سوئیت دونفره احداث شده است . تعمیرات طبقه بالا بعلت عدم تخلیه هیئت کشتی هنوز آغاز نشده است .

 

 

 

خورنا : گفته شده روٶسای برخی از هیئت های ورزشی ، چهره های غیر ورزشی هستند . آیا این گفته ها را تٲیید میکنید ؟ و رویکرد شما دراین باره برای سال آینده چگونه خواهد بود ؟

 

خنفری : یکی از این موارد رئیس هیئت شمشیر بازی است که قبل از انتصاب بنده با معرفی آقای طیبی منصوب شده بود. اجازه بدهید من ازشما بپرسم ، آیا وزیر ورزش ، ورزشکار است؟ ببینید در قانون شرط نشده که رئیس هیئت ورزشی حتما ورزشکار باشد. با اینکه خیلی تلاش کرده ام که چهره ی غیر ورزشی وارد ورزش نشود اما اگر کسی بتواند به ورزش کمک کند ، چه اشکالی دارد؟ همین الان اگر کسی را معرفی کنید که بتواند به ورزش کمک کند خودم هیئت خالی دارم و برایش ابلاغ خواهم گرفت . خیلی از مسٶلین هیئت ها هستند که بدون نیاز کمک های مالی و غیر مالی ما خودشان مسابقه برگزار میکنند .

 

 

خورنا : ماجرای خانه ی شمشیر بازی و ترک آقای طیبی از پیشکسوتان و مربیان قدیمی شمشیر بازی چیست ؟ ظاهرا شمشیر بازی طی مدت اخیر پیشرفت خوبی داشته و افتخارات زیادی هم کسب کرده است .امکان استفاده از ایشان وجود ندارد ؟  ایا این ماجرا به حواشی تجلیل از قهرمانان منطقه آزاداروند و نقدها مربوط است ؟

 

خنفری : حقیقت این است که جامعه ی شمشیر بازی ایشان را نمیخواهد .ایشان همین الان هم میتواند بیاید مربیگری خود را ادامه دهد اما فقط برای آقایان . ضمن حفظ احترام ایشان ، باید بگویم خیلی از افراد همین رشته هستند که گفته اند اگر ایشان باشد ، حضور پیدا نخواهند کرد . ایشان میخواهند حتما رئیس هیئت شوند و این بنا بدلایلی میسر نیست و تا الان هم رئیس هیئت نبوده است . حواشی زیاد ایشان از کارهای غیرمرتبط باورزش باعث این روند شده است و شش میلیون تومان بدهی روی دست ما گذاشته است بدون اطلاع ما. ایشان نه فقط منتقد بنده که منتقد همه است و کارهای زیادی بدون هماهنگی و اطلاع ما در ورزش انجام داده است . حتی به تحریک دیگر هیئت ها علیه شخص بنده اقدام کرده است .به همین دلایل از خانه ورزش کنار رفتند.  درباره برنامه تجلیل هم باید بگویم اقای ادیبی از منطقه آزاد از ما خواست اسامی قهرمانان اول کشور به بالا مثل آسیایی و جهانی و المپیک را معرفی کنیم که ۱۲نفر قهرمان کشوری به استثنای سبک ها (کونگفو ، رزمی ، کاراته و…) معرفی کردیم . انشالله بنا داریم در فروردین ماه با کمک دفتر نماینده شهر از حدود ۱۰۰نفر از ورزشکاران و قهرمانان خرمشهری تجلیل کنیم که نام آقای طیبی در ابتدای این لیست خواهد بود.

 

 

خورنا : شاهد هستیم گهگاهی بنرهای اعلام پیروزی ورزشکاران درسطح شهر نصب میشود درصورتی که یا مسابقات رسمی و باکیفیت نبوده اند یا مدال و مقامشان ارزشی ندارد و یاحتی بدون مسابقه به این مقام رسیده اند. اداره ورزش و جوانان چه تمهیدی اندیشده است برای این پدیده ؟

 

خنفری : بله متاسفانه زیاد دیده میشود . اینها ورزشکاران سبکها هستند . مواردی بوده که ورزشکار بدون حضور شرکت کننده ی رقیب مستقیما مقام جهانی کسب کرده است . ما در جلسه شورای ورزش مصوب کردیم که  شهرداری بدون نظر اداره ورزش و تٲیید آن ، بنر ورزشی نصب نکند ولی متاسفانه بدلیل حمایت غلط و نابجا هنوز شاهد این پدیده هستیم. اعضای شورای شهر باید در این زمینه بیشتر به شهرداری فشار وارد کنند . در برخی موارد من خودم در خیابان بنرها را میبینم و تعجب میکنم . مثلا در پرورش اندام میبینیم کلی قهرمان جهانی فقط در خرمشهر و آبادان وجود دارد ولی در مسابقات غیر رسمی .

 

 

خورنا : خبر رفتن شما از اداره ورزش چقدر صحت دارد ؟ حکم ریاست شما تا چه تاریخی است ؟

 

خنفری : ابلاغ من بدون تاریخ است و از دی ماه سال ۹۵ آغاز شده است . حدودا ۱۴ماه است که در خدمت جامعه ورزش هستم و پابرجا به کارم ادامه میدهم . شایعه ی اتمام تاریخ حکمم را تکذیب میکنم . حکم من نه سرپرستی ست و نه کفالت و تاریخ هم ندارد و تا زمانی که مسولین محلی بخواهند با من کار کنند من هم در کنارشان خواهم بود

 

 

خورنا : سازماندهی برخی هیئت ها انجام نشده و ادعا شده تعدادی از هیئت ها نظیر شطرنج و فوتبال مبالغی را صرف تجهیز و تعمیر مکان اسقرارشان کرده اند . اگر قرار باشد این مکانها از هیئت ها گرفته شود تکلیف هزینه کردها و اعضا چه میشود ؟

 

خنفری : سازماندهی خیلی از هیئت ها توسط سازمان منطقه درحال سازماندهی هستند . تا کنون ۱۷ هیئت ابلاغ گرفتند . حدود شش ماه است که چارت سازمانی ما تحت نظر منطقه آزاد قرار گرفت است . هیئت های شطرنج و فوتبال سرجای خودشان هستند وقصدی برای جابجایی آنها نداریم . خیلی از وسایل هیئت فوتبال را خودم به آقای کاظم مطور دادم . در هیئت شطرنج هم سیدصباحسینی بعنوان رئیس هیئت میداند که من سی صفحه و ساعت شطرنج برایشان تهیه کردم . هیئت شطرنج یکی از موفق ترین هیئت های ماست . ما هیچ برنامه ای برا گرفتن مکان استقرارشان نداریم و حمایت بیشتری هم میکنیم ولی اگر هزینه ای صرف تاسیسات شده است ما پاسخگوی آن نیستیم . ما به این هیئت ها محلی برای استقرار میدهیم . آنها هم از خیرین استفاده میکنند . ما عهدی با کسی برای پرداخت هزینه نبستیم .

 

 

خورنا : دربرابر ادعای سیاسی بودن انتصابتان بفرمایید آقای سامری نماینده ی محترم چقدر در ریاست شما نقش داشته و ایا بعد از انتصابتان فعالیت سیاسی برای ایشان داشته اید ؟

 

خنفری : بله . دقیقا آقای سامری من را آورد سرکار و ابلاغ بنده را ایشان گرفت . من اصلا در بحث سیاست با ایشان نبودم و اصولا وارد مباحث سیاسی نمیشوم. ایشان از همکلاسان دوران دبیرستان من است و برای کمک به ورزش شهر از من کمک خواست . من هم دست یاعلی دادم و دوشرط گذاشتم که تاکنون دوشرط من پابرجاست و ایشان هم پذیرفته اند . با بقیه مسٶلین از جمله شورای شهر ، امام جمعه و فرماندار هم مشکلی نداریم و تاکنون حمایت های خوبی کرده اند.

 

 

 

خورنا : کمک های منطقه آزاد را چگونه توصیف میکنید و برای آینده چه چشم اندازی برای ورزش خرمشهردرنظر گرفته اید ؟

 

خنفری: منطقه آزاد اروند بسیار عالی عمل کرده است . وقتی من بعد از هفت سال به خرمشهر برگشتم یک آجر در مجموعه ی ورزشی شهید جهان آرا جابجا نشده بود . ۱۴ماه تمام تلاش کردم تا در عمران و تکمیل این مجموعه قدم بردارم. احداث پیست دو میدانی و تعویض نرده های دور زمین چمن فوتبال ، برنامه احداث چمن مصنوعی استاندارد ، تسطیح و مسیر سازی روبروی خانه بوکس نتیجه ی تعدادی از تلاشهای مجموعه ی ماست .امیدارم درسال آینده مجموعه ی ورزشی جهان آرا شاهد تغییرات کلی باشد و مجموعه ای آبرومند برای ورزش کشور بشود .اداره ورزش اجازه بستن هیچگونه قرار داد یا جذب پیمانکار ندارد و تحت هیچ شرایطی اجازه دریافت و پرداخت پول نداریم و تمام اعتبارات از سوی اداره کل یا سازمان منطقه آزاد تامین میشود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ورزشکار مطلبتون بیشتر شبیه یک تو رو خدا مرد خوبیه هست تا یک گزارش واقعی ایشون الان دارن میگن هیچ اشکالی نداره ولی به خاطر سفر اهواز خرمشهرشون یا هیچوقت نیستن یا اگر هم باشن کسی رو نمیپذیرن و به خاطر عدم قدرت در برکناری روسای بی لیاقت بعضی هیئت ها تشنج در ورزش به بالاترین میزان خودش رسیده مثل شمشیر بازی ، کاراته ، بدنسازی و ...
  • عبداله در مطلب شما، سرتاسر تناقض وجود دارد . ۳۰ سال از جنگ تحمیلی گذشته و شما حداقل ده سال رئیس بوده اید. یعنی بیش از هر کسی در خرمشهر سابقه دارید. اگر این همه تلاش کرده اید چرا وضعیت اینگونه است؟