جایگاه نخست فضای سبز پتروشیمی امیرکبیر در بین مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه

شهردار صنعتی شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: فضای سبز شرکت پتروشیمی امیرکبیر با وسعت 35 هزار مترمربع به نسبت مساحت موجود در بین مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از لحاظ کیفیت و کمیت دارای رتبه نخست است.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، سجاد قنواتی روز یک شنبه به جایگاه نخست پتروشیمی امیرکبیر در ایجاد فضای سبز در بین مجتمع های مستقر در منطقه ویژه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فضای سبز شرکت پتروشیمی امیرکبیر با وسعت ۳۵ هزار مترمربع، به نسبت مساحت موجود در بین مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از لحاظ کیفیت و کمیت دارای رتبه نخست است، بالای ۷ درصد از حجم مجتمع را فضای سبز با بیش از ۷۰ گونه گیاهی تشکیل داده است که میزان بسیار قابل توجهی است.

وی در ادامه به تشریح جزیات اقدامات انجام شده در واحد فضای سبز شرکت در سال ۹۶ پرداخت و اظهار کرد: ا قدامات واحد فضای سبز پتروشیمی امیرکبیر با رویکرد صرفه جویی در مصرف آب در حال انجام است، به جهت رویارویی با بحران بی آبی در کشور تلاش مضاعفی برای تغییر روش های آبیاری از سنتی به مدرن شده است که این مهم مستلزم مطالعات گسترده است.

مسئول فضای سبز شرکت پتروشیمی امیرکبیر افزود: در حال حاضر آبیاری قطره ای و تحت فشار به صورت مرحله به مرحله به صورت کاملا اتوماتیک بدون نیاز به نیروی انسانی در حال انجام است، علاوه بر آبیاری اتوماتیک، زهکشی اتوماتیک نیز به عمق ۲ متر انجام می شود.

وی در ادامه به طراحی ویژه و مدرن فضای سبز این شرکت اشاره کرد و گفت: طراحی های ویژه ای نیز در بخش فضای سبز با اولویت دهی به حذف چمن به جهت مصرف آب بالا انجام شد که در ابتدا با مخالفت ها و انتقاداتی مواجه شد، از این رو برای طراحی جدید از تنوع گیاهی مانند کاکتوس و ساکولنت که قادر به تحمل دمای بالای ۵۰درجه هستند و مصرف آب بسیار پایینی دارند، استفاده شد.

قنواتی اضافه کرد: گیاه کانیکارپوس نیاز به مصرف آب بالا دارد و در صورت آبیاری نشدن به سیستم فاضلاب و تآسیسات برای تآمین آب خود، آسیب می زند، علاوه بر آن موجب شیوع آلرژی در بین همکاران می شود، از این رو در طراحی جدید از گیاه نخل پالم مشعل جنگل و برهان به جای این گیاه استفاده شده است، در حال حاضر علاوه بر گونه های گیاهی نامبرده طبق یک طراحی ویژه از صخره های سنگی، گونه های پرندگان مانند غاز و اردک به کار برده شده است که جلوه زییایی به چهره صنعتی مجتمع بخشیده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد هر مجتمع صنعتی نسبت به فضای صنعتی موجود، فضای سبز خود را افزایش دهد، در ۲ سال اخیر حدود ۱۰هزارمترمربع به فضای سبز پتروشیمی امیرکبیر اضافه شده که فضای سبز شرکت را به ۳۵ هزار مترمربع افزایش دادیم و در واحدهای BD/B1، LLDو واحد HD در بخش هایی از اطراف واحد اداری اقدام به کاشت۲۰۰نفر نخل مثمر کرده ایم.

شهردار صنعتی شرکت پتروشیمی امیرکبیر از ایجاد ۲ هزار مترمربع فضای سبز در سال جدید خبر داد و گفت: برای سال آینده نیز در نظر داریم ۲هزار مترمربع دیگر علاوه بر ۳۵ هزار مترمربع موجود، ایجاد کنیم که در این صورت ظرفیت فضای سبز شرکت تکمیل خواهد شد، با هدف افزایش شادابی و نشاط همکاران، در نظر داریم فضای سبز را به درون دفاتر کار با تهیه گیاهان آپارتمانی منتقل کنیم.

قنواتی عنوان کرد: به همین منظور درابتدای کار ۲۰۰اصله گل آپارتمانی برای واحد اداری و ساختمان آتش نشانی و ۱۰۰عدد کاکتوس نیز برای ساختمان اداری تامین شده است که ان شالله در سال جدید این موضوع را برای تمامی واحدها اجرایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در واحد HSE نیز به عنوان پایلوت از گونه های گیاهی تراریوم با گونه های گیاهی متنوع استفاده شده که شبیه به آکواریوم بوده و از نور LED و رطوبت آبشارهای تزئینی تغدیه می کند و فضایی که شرایط را برای رشد و نگهداری گیاهان فراهم می سازد، این مورد که همراه با موزیک خواهد بود تآثیر بسزایی در تقویت روحیه کارکنان خواهد داشت و در سال آینده برای تمامی واحدها اجرا خواهد داشت.

شهردار صنعتی شرکت پتروشیمی امیرکبیر در پایان خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای طرح های فضای سبز پتروشیمی امیرکبیر توسط کارکنان این شرکت انجام شده است و هزینه های انجام شده تنها در بخش خرید متریال است که همین امر نشان دهنده افزایش بهره وری نیروی انسانی شرکت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *