انتخابات از آنچه میبینید به شما نزدیکتر است

عباس مدحجی . خورنا : با اینکه حدودا دوسال دیگر تا انتخابات مجلس وقت باقی است اما تحرکات مدعیان کرسی های مجلس یازدهم از هم اکنون مشهود است .

اوضاع سیاسی خرمشهر روزبروز پیچیده تر از قبل میشود و قطعا هرچه فضا تیره تر گردد امکان انتخابی شفاف و درست برای مردم کمتر خواهد شد . تقریبا اکثر نامزدهای انتخاباتی دوره ی گذشته در حال قدرت گیری برای شرکت در دور جدید هستند . کسانی هم که خود مستقیما قصد حضور ندارند در حال جناح بندی و و مذاکرات برای جبهه گیری هستند .

حضور یکی از پرنفوذترین کاندیداهای دوره های گذشته در یکی از یادواره های شهرستان خرمشهر به همراه تعدادی از حامیانش در چند روز گذشته فضای انتخاباتی را بیش از پیش در ذهن مردم تداعی کرد . از سوی دیگر تلاش نماینده ی فعلی در جذب و استخدام تعدادی از نیروهای جدید الاستخدام در اغلب محافل سیاسی ، حرکتی سیاسی _ انتخاباتی تلقی شده است . همچنین عجله ی شهردار در انتصاب گروهیِ تعدادی از افراد در قسمت های مختلف شهرداری دو روز مانده به پایان سال ۹۶ گام دیگری بود تا نگاه ها به این انتصابات بیش از شایسته سالاری ، سیاسی باشد .

از این اتفاقات مشهود اگر بگذریم ، لابی گری ها و مذاکرات زیادی بصورت نامحسوس در جریان است تا یارگیری های انتخاباتی از هم اکنون رقم بخورد . جامعه هدف هم با اینکه اغلب از بازماندگان دوره های قبل انتخابات مجلس و شورای شهر است اما بزودی شاهد بسط آن به فعالین سیاسی اجتماعی و حتی ورزشکاران و هنرمندان خواهیم بود .

مصطفی مطور زاده (نماینده سابق خرمشهر) ، یونس محمدی( نماینده سابق خرمشهر) ،  سید جواد ادریس پور(رئیس سابق شورای شهر خرمشهر) ، علی ثمره‌ بچاری (بخشدار سابق دارخوین و مینوشهر) ، سید فواد آلبوشوکه ، صالح سواریان (معاون اسبق منطقه آزاد اروند) ، عبدالله سامری (نماینده سابق و فعلی خرمشهر)، سیدرضا حسینی(رییس سابق بنیاد شهید خرمشهر) و مرتضی لطفی(مدیر عامل شستا)  از کاندیداهای دوره ی قبل بودند که در نهایت بازی را به سامری واگذار کردند. اکنون باید دید چه نام هایی از این لیست کاسته یا به آن اضافه خواهد شد .

موضع گیری شورای شهر هم خالی از حاشیه نخواهد بود خصوصا که شورای فعلی از اتحاد کامل فرسنگها فاصله دارد. تلاشهای قطبهای همراستا با نماینده ی فعلی و مخالف آن برای جادادن مهره های خود در کرسی های شورا برای همین روزها بود .تلاشی که قطعا انتظاراتی بدنبال خواهد داشت .

مهره چینی های پیش از این در انتخابات شورای شهر نیز خبر از آمادگی پیش از موعد سران سیاسی برای انتخابات مجلس میداد. به هر حال اگر فعالیت های بشدت حاشیه ساز برخی از اعضای شورا ، عزل و نصب های  پرنقد و پرسش شهردار، شاءبه های گفته شده درباره برخی فعالیت و اعمال نفوذهای نماینده فعلی و موضع گیری های استراتژیک برخی رقبا نسبت به هم برای کسب امتیاز بیشتر را از نظر بگذارنیم براحتی میتوان از همین الان بوی انتخابات را استشمام کرد.