نشست اصحاب رسانه و مطبوعات منطقه آزاد اروند به میزبانی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد برگزار شد

عباس مدحجی خورنا : ریاض علی فرحانی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند پیش از ظهر امروز میزبان اصحاب رسانه و خبرنگاران در سازمان منطقه آزاد بود . این نشست که با حضوراسماعیل زمانی مدیر عامل و همایون قنواتی مدیر کل ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شده بود ، خبر خوبی هم برای خبرنگاران داشت.

فرحانی در ابتدای این نشست گفت : من طی یکسال گذشته هیچ نقد و تحلیلی مناسبی از عملکرد سازمان از اصحاب رسانه در منطقه ندیدم . تحلیل جامع و نقد منصفانه و کار امد کم دیده میشود . مثلا بخشی از خدمات شهری که به عهده ی منطقه آزاد نیست ، را حاصل کم کاری های سازمان تصور کرده بودند . همیشه تلاش کردیم از نقدهای دلسوزانه استقبال کنیم . برخی اصحاب رسانه در برابر اطلاعات غلط سکوت میکنند و یا از سر عناد آن را منتشر هم میکنند. اعتماد در رسانه ها بسیار کمرنگ شده است . فضای مجازی در خیلی از موقعیت ها قدرت و فرصت برنامه ریزی را ازماگرفته است  که اگر نتوانیم تولید محتوای درست کنیم ، تیشه به ریشه خودمان زده ایم . من با خبرنگاران و منتقدان در ارتباطم و صدایشان را شنیدم در این مدت دوره ی آموزشی برای خبرنگاران حرفه ای برگزار شد و  خیلی از صورتحسابهای رسانه ها از سال ۹۴ پرداخت شد و تلاش شده در روابط عمومی این سازمان از افراد حرفه ای با تولید محتوای استاندارد استفاده شود .  وی از رتبه ی دوم اطلاع رسانی سازمان دربین مناطق آزاد خبر داد .
فرحانی افزود : خبرنگاران میتوانند مکمل رضایت مندی مردم از خدمات منطقه آزاد باشند .منطقه آزاد باعث خدمات زیادی در منطقه شده است . اشتغال زایی در کنزالمال و گمرک شلمچه نمونه آن است . توازن قومی ، جنسی و تحصیلی رعایت شده است و تغییرات زیادی اتفاق افتاده است.  فرحانی ضمن دفاع از سبقه ، عملکرد و توانمندی های مدیران منطقه آزاد این پرسش را مطرح کرد که مابه ازای تخریب این مدیران در منطقه چیست ؟

سپس  اصحاب رسانه خبرنگاران و مدیر مسولان پایگاهای خبری به بیان نقطه نظرات ، انتقادات و مشکلات خود پرداختند.
قنواتی مدیر کل ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند هم ضمن تبیین مواضع حمایتی مجموعه اش نسبت به اصحاب رسانه و خبرنگاران ، دستور برعهده گیری سهم بیمه تکمیلی هنرمندان و خبرنگاران توسطه سازمان منطقه آزاد را از زمانی مدیر عامل سازمان گرفت. خبر پرداخت سهم هنرمندان و خبرنگاران در بیمه تکمیلی مورد تشویق حضار قرار گرفت.

اسماعیل زمانی نیز در پایان جلسه از عملکردهای مثبت سازمانش در حوزه های گردشگری و جذب توریست گفت . وی همچنین از دعوت وزیر علوم در آینده ای نزدیک برای تدریس دانشجویان خارجی در این منطقه خبر داد و افزود ورود اتباع خارجی (عراقی) با خودروهای شخصی به مرز های منطقه آزاد اروند از هفته ی آینده آغاز خواهد شد.

علی فرحانی در نهایت ضمن استماع نظرات و انتقادات خبرنگاران ، پاسخ ها و راهکارهای لازم را ایراد کرده و پیام تبریک سال نو مدیر عامل سازمان برای خبرنگاران  قرائت کرد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *