نوبخت سخنگوی دولت:

دولت از صنعت پتروشیمی حمایت می‌کند

خورنا|باقر گل فر:سخنگوی دولت گفت: باوجود این‌که بسیاری از بخش‌های صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده است، اما دولت از راه‌های مختلف از این صنعت حمایت می‌کند.

 محمدباقر نوبخت،  در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال ٩۶ گفت: سیاست دولت برای دستیابی به رشد اقتصادی بیشتر از دو مسیر دنبال می‌شود؛ یکی فعال کردن واحدهای تولیدی و دیگری اتمام و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی دولتی.

سخنگوی دولت با بیان این‌که کسری بودجه نداریم، افزود: برخی رسانه‌ها از کسری بودجه سخن می‌گویند. همه منابع پیش‌بینی شده در بودجه ۹۶ محقق نشد، با وجود این به دلیل این‌که مصارف کنترل شد، کسری بودجه نداریم.

وی به رشد اقتصادی ۹ ماهه امسال اشاره و تصریح کرد: رشد اقتصادی در ۹ ماه امسال با نفت ۴.۴ درصد و بدون نفت ۴.۷ درصد بوده، همچنین رشد سرمایه‌گذاری امسال برای چهارمین فصل مثبت و بالغ بر ۳.۹ درصد بوده است.

نوبخت در خصوص استیضاح سه وزیر دولت نیز گفت: اقدام مجلس برای استیضاح سه وزیر کابینه بی‌سابقه است، سوال و استیضاح حق قانونی مجلس است، اما آیا به نفع کشور است یا خیر؟ دولت می‌گوید به نفع کشور نیست.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که دولت از صنایع مختلف از جمله پتروشیمی حمایت می‌کند، افزود: باوجود این‌که بسیاری از بخش‌های صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده است، اما دولت از طریق تزریق منابع صندوق توسعه ملی و همچنین ارائه مجوزهای لازم برای جذب سرمایه به این صنعت از طریق شورای اقتصاد، از صنعت پتروشیمی حمایت می‌کند./شانا