ميرزايي مدير شبكه بهداشت و درمان بندرماهشهر:

آمادگی بیمارستان ها ، اورژانس ها و فوریت های پزشکی در ایام تعطیلات نوروز/آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی بندرامام در اردیبهشت ماه ۹۷/ اورژانس ۲۲ تختخوابی بیمارستان راه زینب (س) اوایل سال ۹۷ به بهره برداری می رسد

خورنا|باقر گل فر: میرزایی مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خورنا بیان کرد: بیمارستان ها ، اورژانس ها  و فوریت های پزشکی بندرماهشهر در ایام تعطیلات نوروز آمادگی کامل دارند. خدمت رسانی در حوزه سلامت کاربسیار حساس و در بٌعد اجرایی روزهایی که تعطیل هست شروع کار حوزه سلامت است . اما در ایام تعطیلات نوروز مثل دیگر ارگانها و سازمان های وظایفی در حوزه بهداشت و درمان که نسبت به روزهای سال با حساسیت بیشتری به دوش ما است. که در ۴ حوزه بهداشت ، درمان ، فوریت های پزشکی و بخش خصوصی طی روزهای گذشته جلسات متعددی با  مدیران و رؤسا این بخش ها جهت هماهنگی بیشتر برگزار نمودیم.

میرزایی گفت: حوزه بهداشت محیط در ۱۵ برنامه ی فعال اعم از بازرسی اصناف حساس مثل خوراکی ها ، آب در محل های پرتردد مثل ترمینال ها ، پارک ها ، مدارس در این اماکن بهداشت محیط نظارت کامل دارد.

وی اظهار کرد: حوزه فوریت های پزشکی ۷ مرکز فعال هستند که کلیه کدهای این مراکز جهت خدمات دهی فعال هستند ، بین بیمارستانی راه زینب ، بین بیمارستانی تامین اجتماعی و بین بیمارستانی نفت هماهنگی لازم انجام شده ، در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ، تامین اجتماعی و نفت طب اورژانس ها که متخصص طب اورژانس مستقر است به دو صورت مقیمی و آنکال کاور می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: حوزه درمان  به کلیه بیمارستان های سطح شهرستان برنامه عملیاتی ابلاغ شده است و پمفلت های اطلاع رسانی که شامل آدرس بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، داروخانه ها ، آزمایشگاه ها و تلفن های ضروری در آن درج شده است در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهیم داد

میرزایی در ادامه گفت: در بخش خصوصی به کلیه ی مطب ها برنامه ارائه شده است و باید طبق برنامه عمل کنند و پزشک های متخصص قلب ، پوست و ENT  که درشهرستان نباشند  باید از قبل به ما اعلام بکنند.

وی در پایان گفت: کلینک ها در رشته ماژول فقط الان بیمارستان حاجیه نرگس معرفی فعال است (رادیولوژی ، جراح مغز و اعصاب ، جراح عمومی و زنان و امکاناتی که در تعطیلات نوروز نیاز هست باید در اختیار پزشکان قرار گذاشته شود . پاراکلینک ها (رادیولوژی و آزمایشگاه ) کشیک این مراکز مثل سال های گذشته فعال هستند.

میرزایی در حاشیه این گفتگو درخصوص بیمارستان ۶۴ تختخوابی بندرامام و اورژانس ۲۲ تختخوابی بیمارستان راه زینب  بندرامام توضیحاتی به خبرنگار خورنا بیان کرد:بیمارستان ۶۴ تختخوابی در بندرامام مجری و خٌیر این پروژه پتروشیمی نوید زرشیمی است که از سال ۹۳ این پروژه کلید خورد و در تیرماه ۹۵ کلنگ این پروژه به زمین زده شد با پیگیری های مسئولان قبلی و فعلی و با وجود مشکلات عدیده ای که وجود داشت به حول و قوه الهی عملیات اجرایی این پروژه در اردیبهشت ماه ۹۷ آغاز خواهد شد ، اما  اورزانس ۲۲ تختخوابی بیمارستان راه زینب مجری طرح شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی است و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی که این طرح تا کنون پیشرفت خوبی داشته است ، طی جلسات متعددی که با مسئولین پروژه داشته ایم مقرر شد حداکثر تا ابتدای اردیبشهت ماه ۹۷ ساختمان مذکور تحویل داده شود و ما با نصب تجهیزات انشالله تا خرداد ماه ۹۷ آماده بهره برداری و استفاده مردم شریف بندرامام قرار گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *