در نشست خبری با خبرنگاران خوزستان؛

وزیر فرهنگ و ارشاد: تفاهم‌نامه‌ای با استانداری خوزستان برای‌ شفافیت بیشتر در حوزه‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای تنظیم شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستاوردهای سفر به خوزستان را مفید دانست و اظهار داشت: از جمله این دستاوردها می‌توان به انعقاد و تنظیم تفاهم‌نامه‌ای مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان برای تهیه یک نقشه راه سه‌ ساله‌ اشاره کرد تا براساس آن حوزه همکاری‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ما دارای شفافیت و روشنی بیشتری شوند.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های استان خوزستان عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به مفاخر و سابقه فرهنگی و تاریخی استان خوزستان گفت: خوزستان از جمله استانهایی در کشور است که علاوه بر دارا بودن منابع مهم زیرزمینی و داشتن پتانسیل‌های بالای کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه فرهنگی و هنری نیز می‌باشد.

وی در مورد برنامه‌های خود در سفر به استان خوزستان اظهار کرد: شرکت در شورای فرهنگی استان، دیدار با مقامات، هنرمندان و اصحاب رسانه‌ و بازدید از مکان‌های فرهنگی و مذهبی از جمله برنامه‌های متعددی بود که طی این سفر سه روزه به استان خوزستان داشته‌ایم.

صالحی دستاوردهای سفر به خوزستان را مفید دانست و اظهار داشت: از جمله این دستاوردها می‌توان به انعقاد و تنظیم تفاهم‌نامه‌ای مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان اشاره کرد که در این تفاهم‌نامه سعی شده است که یک نقشه راه سه‌ ساله‌ای تنظیم شود تا براساس آن حوزه همکاری‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ما دارای شفافیت و روشنی بیشتری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور با حیطه‌های متعددی که دارد می‌تواند به فضای عمومی فرهنگ و هنر استان کمک بسزایی داشته باشد عنوان کرد: این تفاهم‌نامه سه ساله بوده و استارت آن از سال ۹۷ می‌باشد و در آن علاوه بر توجه به توسعه زیر‌ساخت‌های فرهنگی و هنری و برگزاری مراسمات مربوط به رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در استان خوزستان، به مسئله حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیز توجهات اساسی شده است.

وی ادامه داد: البته طرحی مشابه با این تفاهم‌نامه هم در منطقه آزاد اروند نیز مورد تنظیم واقع شده است که این طرح به واقع می‌تواند در آینده کمک بسیار موثری در حل مشکلات این منطقه باشد.

صالحی گفت: امیدواریم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ادارات هم خانواده با آن و همچنین همکاری و جدیت تمامی دست‌اندرکاران فرهنگی و هنری بتوانیم به نتایج بسیار مطلوبی در ارتقاء و تحول فعالیت فرهنگی و هنری در استان خوزستان نائل شویم.

وی در پایان خبر داد: در کارگروهی که با حضور مدیرکل حوزه وزارت و معاونین ذی‌ربط و همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان و معاونین وی در تهران تشکیل می‌شود کلیه مطالبات و نکته نظراتی که توسط اهالی فرهنگ، هنر و رسانه‌ استان خوزستان در این سفر سه روزه مطرح شده است مورد پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرند.