میدان چهارم آذر در اندیمشک احداث می‌شود

خورنا- مهرداد انصاری اظهار کرد: المان طراحی‌شده در میدان راه‌آهن اندیمشک توسط یک طراح بزرگ کشوری و با پاسداشت ایثار و مقاومت مردم یک هزار شهید اندیمشک در طول هشت سال دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی افزود: این طرح و المان آن با نظر کارشناسان راه‌آهن و تفسیر نیاز کلی و از هزینه‌های داخلی راه‌آهن و فروش ضایعات راه‌آهن تهیه‌شده است

انصاری گفت: برای طرح میدان ۴ آذر از معماران و طراحان دانشگاه‌های مختلف دعوت به عمل آمد که در پایان پس از ۶ ماه تحلیل و بحث طرح یکی طراحان بزرگ کشوری انتخاب شد.

وی گفت: فاز اول این طرح در ۲۲ بهمن افتتاح شد و فاز دوم این طرح نیز به پاسداشت تلاش‌ها و زحمات کارکنان راه‌آهن تصویری از یک‌راه بان و سوزنبان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره وظیفه شهرداری در ساخت میادین گفت: ما با اجرای این طرح به دنبال زیبایی محیط راه‌آهن و تأمین رضایت شهروندان بودیم.

وی در پایان با اشاره به ایثارگری کارکنان راه‌آهن در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: برای یادواره زنده‌یاد محمد اسماعیلی سزاری نیز به دنبال اخذ مجوزهای لازم از راه‌آهن جمهوری اسلامی هستیم.

زنده‌یاد سزاری در سال ۱۳۶۴ وقتی می‌بیند مسیر قطار حامل رزمندگان جنگ تحمیلی مسدود شده، با روشن کردن فانوس و اقدامات لازم از بروز سانحه و سقوط قطاری که حدود ۷۰۰ رزمنده را در خود جای‌داده جلوگیری کرده و درنهایت جان خود را نیز در این حادثه از دست می‌دهد.

انتهای پیام/