کشت هیدروپوینک محصولات کشاورزی در اندیمشک گسترش یافت

خورنا- سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۵ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به این که امسال بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت گندم اختصاص یافته است، افزود: شهرستان اندیمشک یکی ازمهم‌ترین تولید کنندگان گندم استان خوزستان است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به لزوم استفاده از روش‌های نوین در تولید محصولات کشاورزی، عنوان کرد: توسعه کشت و تولید محصولات هیدروپوینک یکی از اولویت‌های اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک است.

وی با بیان این که در کشت هیدروپونیک بدون خاک امکان گسترش تولید و افزایش کارایی وجود دارد ،گفت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک از سرمایه‌گذران به جهت حضور در این فرصت تولیدی و اقتصادی حمایت می‌کند.

موسوی بیان کرد: بیش از این،یک گلخانه صنعتی تولید گل‌های زینتی در شهرستان اندیمشک با استفاده از روش هیدروپونیک به بهره‌برداری رسید و ۱۷ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در این شهرستان ایجاد شد.

وی افزود: این طرح با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و با مشارکت بخش خصوصی و در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع احداث گردید و با بهره‌برداری از آن، ظرفیت تولید گل‌های زینتی شهرستان اندیمشک گسترش یافت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک ادامه داد: برای اجرای این طرح، بیش از۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص و سهم مجری نیز در اجرای این طرح، اعتباری در حدود ۵ میلیارد ریال بوده است و یک میلیارد ریال نیز مربوط به سرمایه در گردش اجرای طرح است.

وی گفت: شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان گل‌های زینتی استان خوزستان است و در صورت توجه به کشت و تولید محصولات این حوزه، فرصت گسترش تولید ملی و خود کفایی در حوزه محصولات کشاورزی و افزایش کار آفرینی در شهرستان بیش از گذشته، فراهم می‌شود.

موسوی با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک، عنوان کرد: هم چنین امسال بیش از ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت کدو اختصاص یافت و میانگین تولید این محصول در شهرستان به حدود ۴ هزار و ۲۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/