خوزستان|بقعه متبرکه سبزقبا(ع) دزف میزبان شهدای گمنام دزفول شد

خورنا- هم زمان با ورود هشت شهید دفاع مقدس، بقعه متبرک سبز قبا(ع) شهرستان مقاوم و ولایت مدار دزفول، میزبان شهدای گمنام دوران شکوه و ایثار و حماسه است.
این بقعه متبرک که در عزای فاطمه زهرا(س) سیاه پوش شده و خود را مزین به نام اهل بیت(ع) می‌بیند با حضور کاروان عاشورا، طنین لبیک یا حسین(ع) و یافاطمه(س) را، پرشورتر از همیشه به تصویر می‌کشد.

مردم شهر ولایت مدار و انقلابی دزفول که در دوران مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاه و پس از آن در دوران ایثار و افتخار پشتیبان اسلام و انقلاب بوده‌اند این بار نیز، حماسه‌ای از جنس نور آفریده و در بقعه متبرک حضرت سبزقبا(ع) پذیرای هشت سروقامت پر افتخار هشت سال دفاع مقدس هستند.

حضور پرشور دیگر مردم شهرهای شمالی خوزستان نیز در مقبره متبرک سبزقبا(ع) و وداع با کاروان شهدا، تصویری از شور و افتخار مردمی را به تصویر می‌کشد که طنین انداز وحدت و بیعت تمام مردم سرای اسلامی در مسیر تحقق اهداف والای انقلاب سال ۱۳۵۷ و تعالی ولایت و امام راحل را همواره و در تمامی عرصه‌ها، تکرار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خورنا، محمد بن موسی کاظم ملقب به سبزقبا از فرزندان امامهفتم شیعیان و برادر تنی علی بن موسی الرضا(ع) امام هشتم شیعیان بوده و درباره‌ی زندگانی وی اطلاعات چندانی در دست نیست.

گفته می‌شود، سبزقبا(ع) در سال ۱۸۳ هجری قمری و در ۱۹ سالگی در دزفول درگذشته است و مقبره او که به صورت یک زیارتگاه در دزفول ساخته می‌شود و حال این مقبره روزانه پذیرای هزاران عاشق اهل بیت(ع) است.
انتهای پیام/