نخستین نشست مشترک هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد با حضور دکتر امیر عیسی زاده سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول برگزارگردید

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دزفول نخستین نشست مشترک هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد شهرستان دزفول با حضور دکتر امیر عیسی زاده سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با محوریت بررسی راهکارهای ارتقا مشارکت ngoها در ارایه ی خدمات به مردم شهرستان دزفول و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی با حضور روسای ادارات و اعضای تشکل های مردمی در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان دزفول برگزار شد.

دکتر عیسی زاده سرپرست فرمانداری دزفول ضمن تشکر از حضور با نشاط تشکل های مردم نهاد، به اهمیت این سازمانها در عرصه جهانی اشاره نمود و گفت: نیازمند فعالیت هر چه بیشتر این سازمانها در سطح شهرستان دزفول بویژه در حوزه آسیب های اجتماعی هستیم.

عیسی زاده با بیان اینکه راه اندازی خانه سمن های شهرستان در دستور کار فرمانداری دزفول قرار دارد گفت: خواستار تشکیل مجمع عمومی سازمانهای مردم نهاد شهرستان دزفول با عضویت فرمانداری ویژه شهرستان دزفول ،بهزیستی و ناجا در این مجمع هستیم.

در ادامه وی با تاکید بر اینکه به دستگاههای دولتی مکتوب خواهد شد که در سمت های مشاوره از افراد فعال سمن ها استفاده شود افزود: این موضوع می تواند باعث ارتقا کیفی و اشتیاق بیشتر سمن ها جهت ورود به مسائل اجتماعی گردد.‌

وی افزود: سازمان های مردم نهاد یکی از پتانسیل های ارزشمند جامعه امروزی هستند که قطعا با توجه و حمایت افزون از این سازمان ها، می توان شاهد رشد و شکوفایی مدیریت شهری و توسعه پایدار نظام بود.

عیسی زاده تصریح کرد: نقش سازمان های مردم نهاد در مسائل مختلف جامعه اعم از مقابله با اعتیاد ، رفع مشکلات زیست محیطی ، حمایت و توانمند سازی بانوان و ….در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به شدت موثر ، پایدارتر و ماندگار تر خواهد بود.

در این جلسه سازمانهای دولتی حاضر ، به تشریح چگونگی افزایش ضریب فعالیت سازمانهای مردم نهاد در شهرستان پرداختند.

در پایان مسئول امور اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول ضمن تشکر از حضور سمن ها، نوید برگزاری نخستین گارگاه آموزشی آشنایی سمن ها با قوانین و مقررات مربوطه را در روزهای آینده دادند و با بیان اینکه هم اکنون ۱۴سمن فعال، ۴سمن در مراحل ثبت نهایی، ۸سمن نیز در مراحل اداری کسب مجوز از فرمانداری می باشند گفت: این سمن ها در زمینه های مختلف اجتماعی،فرهنگی، زیست محیطی، حقوق شهروندی، خیریه و…. فعالیت می نمایند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *