فن بازار بین المللی سلامت؛ همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان و منطقه آزاد اروند

خورنا | سلامتی:

فن بازار:
فن بازار بازاری برای ارائه و فروش فناوری می باشد. فن بازار ها نقشه واسطه ای را برای انتقال فناوری ها به مشتریان ومتقاضیان بر عهده دارند و ارتباط های نزدیکی را بین واحدهای فناور، شرکتهای دانش بنیان و فعالین فناوری با خریداران و متقاضیان آن فناوری ایجاد می کند و لینک های کارا از زیر ساخت های حمایتی شامل سازمان ها و موسساتی که با مبادله های تکنولوژی در ارتباط هستند مانند شبکه نوآوری ملی برقرار می نمایند، تا بتوانند پروسه تبادل تکنولوژی را انجام پذیر نمایند. ایجاد اولین فن بازار ها به کشور های شرق و جنوب شرق آسیا بر می گردد. این کشور ها که در ابتدا خود تولید کننده فناوری نبودند از شیوه انتقال فناوری استفاده کرده و با بنا کردن فن بازار های بین المللی در کشور خود بستر حضور شرکت های بزرگ و چند ملیتی را در آن ها فراهم کردند و بدین طریق جریان انتقال تکنولوژی را در این کشور ها ایجاد نمودند. ساختار های ایجاد شده از فن بازار ها در این کشور ها به Technomarket یا Technomart معروف هستند.کوتاه کلام آنکه یک فن بازار دارای نقش های بااهمیتی چون بهره برداری از فناوری ها و پتنت های استفاده نشده، مبادله تکنولوژی و نقش واسطه گری بین عرضه کنندگان و مشتریان و متقاضیان، ارائه ارتباط های مرتبط با تکنولوژی همچون شیوه های تجارت و تجاری سازی فناوری ها و بازاریابی برای آن ها و خدمات پشتیبانی همچون جستجوی عرضه کننده و متقاضی تکنولوژی و خدمات مالی می باشد.
-فن بازار بین المللی سلامت منطقه آزاد اروند:
ایده ‌پردازی و نوآوری، تجاری‌ سازی ایده های فناورانه وشناسایی روندهای تأثیرگذار در سلامت از جمله موضوعاتی است که در آموزش رسمی حوزه سلامت به آنها پرداخته نشده است و فن‌بازار سلامت مجال مناسبی برای دست یافتن به این موضوع مهم می باشد. در این فن بازار بین المللی سلامت؛ دانشکده علوم پزشکی آبادان بعنوان میزبانی برای واحدهای فناور،شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت کل کشور با همکاری سازمان های کارفرمایی مانند منطقه آزاد اروند در این فن بازار مشارکت فعال خواهندداشت.
دانشگاههای علوم پزشکی و شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت آخرین دستاوردهای فناورانه خود را به نمایش می گذارند از سوی دیگر منطقه آزاد اروند بستر را برای حضور مشتریان بین المللی حوزه خلیج فارس مهیا می کند قطعا حذف روادید منطقه آزاد در این فن بازار بین المللی سلامت به جذب بیشتر سرمایه گذاران و خریداران بین المللی کمک خواهد نمود.در این بستر ضمن آنکه ایده های فناورانه حوزه سلامت مرحله نهایی تجاری سازی خود را طی می کنند تفاهم نامه های خرید محصولات با مشتریان خارجی و داخلی منعقد می شود و این بستر منجر به خودباوری فعالان فناوری سلامت که اکثرا جوانان دانش آموخته دانشگاههای علوم پزشکی کشور هستند، می شود ،همچنین در این بستر دانشجویان عرصه سلامت نیز با ارائه ایده های خود فرصت رشد و بالندگی پیدا خواهند نمود. نگارنده آمادگی خود را برای اجرایی کردن این طرح کارشناسی شده اعلام می کند و بی شک نه تنها به رونق جذب سرمایه خارجی در منطقه آزاداروند بلکه به رونق اقتصادی استان نیز منجر خواهد شد.

“دکتر غلامعباس دیناروند؛محقق و مدرس حوزه سلامت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *