در جریان سفر امیر سرتیپ یوسف قربانی : باید نگاهی ویژه و تفکری تازه برای مسجدسلیمان طراحی و تدوین شود / میخواستند تانک سازی و هوانیروز را از این شهر ببرند که جلوی این کار گرفته شد

میثاق حاجتی | خورنا: فرمانده هوانیروز ارتش در سفر به مسجدسلیمان در نشستی صمیمانه با اعضای شورای شهر و شهردار این شهرستان شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از پایگاه خبری ایرانیان پیرو سفر اعضای شورای شهر و شهردار مسجدسلیمان به پایتخت و دیدار با امیر سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در سفر به مسجدسلیمان با منتخبین مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و شهردار این شهر دیدار کرد.

در ابتدای این نشست امیر سرتیپ قربانی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب مهندس شهام سلیمانی به عنوان شهردار مسجدسلیمان، ابراز امیدواری کرد با مدیریت ایشان شهرداری روند رو به پیشرفتی را آغاز کند و عملکرد شهرداری باعث ایجاد نشاط وشادابی در بین مردم شود.

وی افزود : انتخاب آقای سلیمانی از سوی شورا بنده را دلگرم کرد و امیدوارم با پشتیبانی شورای شهر گامهای مهمی در راه عمران و آبادانی مسجدسلیمان برداشته شود.

فرمانده هوانیروز کشور ادامه داد : مسجدسلیمان سابقه درخشانی در کشور دارد و هر چیزی که در کشور پایه گذاری شد، شروع آن از مسجدسلیمان بود، البته برخی اعتقاد دارند که انگلیسی ها باعث رونق این منطقه در گذشته بودند اما من معتقدم خواست و اراده مردم این منطقه باعث شد تا مسجدسلیمان به شهر اولین ها تبدیل شود.

امیر قربانی خاطرنشان کرد : مسجدسلیمان مردم بسیار بزرگ و باغیرتی دارد و در زمان جنگ هم اتفاقاتی افتاد که کمتر از سایر مناطق جنگی نبود و من یادم هست روزگاری هم هواپیماهای دشمن و هم موشکهای آنها، مسجدسلیمان را به شدت مورد هدف قرار میدادند.

وی تصریح کرد : زاگرس نشینان مردم با غیرت و شجاعی هستند که همواره وفادار به نظام و انقلاب بودند و اگر تاریخ را ورق بزنیم، میبینیم که مردمان زاگرس نشین بودند که کشور را حفظ کردند و این مهم به خاطر دو عامل اساسی بافت جغرافیایی، موقعیت ژئو پلیتیک، کوههای سر به فلک کشیده زاگرس و بافت اجتماعی غیرت مندی که در آن وجود دارد، حادث شد.

فرمانده هوانیروز کشور افزود : میطلبد که نگاهی ویژه و تفکری تازه و نو برای این شهر تدوین و طراحی شود ، مسجدسلیمان به کار و تلاش فراوان نیاز دارد و هرکسی با هر عنوان، منصب و موقعیتی با استفاده از هر مقدار توان و ظرفیتی که در اختیار دارد، باید کمک کند تا شهر از بن بست های موجود رهایی یابد و مشکلاتش کمتر شود.

امیر سرتیپ قربانی عنوان کرد : شورای شهر، ایده و راهبرد امام راحل بود که بسیار ارزشمند است اگر چه در مقاطع ای مشکلاتی بوجود آمد و در برخی شهرها از جمله همین مسجدسلیمان یک سری اختلاف نظرها میان اعضای شوراها و شهرداران مانع انجام خدمات رسانی مطلوب و شایسته به مردم شد اما تفکر حضرت امام این بود که شوراها کاری کنند تا موانع و مشکلات پیش روی شهرداران و دیگر دستگاههای خدماتی از بین برود و در جهت تسریع و به بازدهی رسیدن طرح ها و خدمات روزانه مردم و نیازهای آنان حرکت کنند.

امیر قربانی با ابراز خوشنودی از ظرفیت نیروی جوان شورای شهر مسجدسلیمان گفت : این توان و انرژی وجود دارد که در کنار شهردار به اهداف، برنامه ها و طرح های مدنظر دست یابید و حرکت های خوبی در شهر انجام گیرد.

فرمانده هوانیروز ارتش به شرایط گذشته و اکنون مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود : روزگاری شرایط مسجدسلیمان به گونه ای بود که حتی صحبت از مرکز استان شدن آن هم به میان آمد اما حالا اوضاع این شهر اصلا مناسب نیست البته کارهای خوبی در طی سالیان گذشته صورت گرفته اما نیازمند تلاش و پیگیری بیشتری است تا شهر از وضعیت کنونی خارج شود.

امیر قربانی “عدم تعامل” میان دستگاهها و مسئولان را یکی از مشکلات بزرگ پیش روی توسعه مسجدسلیمان در گذشته عنوان کرد و افزود : اخیراً این تعامل، انسجام و همراهی بیشتر شده و قطعا اثرگذاری آن در آینده مشخص خواهد شد و من امیدوارم شما اعضای شورای شهر و شهردار با وحدت و یکپارچگی در جهت حل مشکلات مردم و شهر قدم بردارید.

فرمانده هوانیروز مردم مسجدسلیمان را نجیب، مظلوم و علاقه مند به نظام، ولایت و انقلاب برشمرد و با اشاره به یکی از بیانات حضرت امام گفت : حضرت امام فرمودند ما مسئولان باید خدمتگذار مردم باشیم و در همه حال نوکری آنان را بکنیم اما اگر خودمان را از بافت مردم جدا کردیم و در جایگاهی بالاتر قرار دادیم، مردم از ما گُریزان خواهند شد و این مسائل را قبول ندارند و می طلبد که مردم داری و حفظ حرمت آنان سرلوحه اهداف و برنامه های مسئولان بویژه شما اعضای محترم شورای شهر و شهردار قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص فرمانده هوانیروز مسجدسلیمان گفت : سرهنگ خاموشی از افسران برجسته، لایق و شایسته کشور است که بنده به دلیل علاقه ای که به ایشان و به شهر مسجدسلیمان داشتم وی را بعنوان فرمانده هوانیروز در این شهر قرار دادم تا بتوانیم در کنار سایر مسئولان در دیگر دستگاهها با استفاده از ظرفیت های قانونی در مسیر کمک به توسعه و بهبود شهرستان حرکت کنیم.

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی در خاتمه یادآور شد : زمانی بود که موضوع برداشتن تانک سازی جدی شد و می خواستند تانک سازی را از این شهر ببرند حتی برای تعطیلی هوانیروز در مسجدسلیمان هم دلایلی همچون گرمای شدید ، ریزگردها و آسیب رساندن به بالگردها و دیگر تجهیزات را بهانه کردند تا آن را جمع آوری کنند اما با پیگیری های صورت گرفته و پایبندی نظام به حفظ این تشکیلات در منطقه جلوی این کار گرفته شد و اصرار بر حفظ تانک سازی، هوانیروز و سایر اُرگانهای نظامی که در سطح شهر هستند به ماندن این تشکیلات در شهرکمک کرد و ما علاقه مند به توسعه آنها نیز هستیم و بنده از جناب سرهنگ خاموشی ، دوستان شورای شهر و شهردار تقاضا دارم با ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل کمک کنند تا خدماتی بهتر به مردم داده شود.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان هم ضمن خوش آمد گویی به امیرسرتیپ قربانی، سرهنگ خاموشی و هیأت همراه از زحمات و تلاشهای آنها تقدیر کرد و گفت : وحدت و همدلی در بین دوستان شورا وجود دارد که نقطه امیدی برای مردم است و به این دلیل که شورا یک نهاد مردمی و پُل ارتباطی بین مردم و مسئولین می باشد قطعا انتظار دارند این شورای جوان مشکلاتی که در طی سی سال انباشته شده را تا جایی که توان دارند، مرتفع نمایند.

مهندس فرضعلی علیجانی ادامه داد : در گذشته با مطرح شدن موضوع جابجایی مسجدسلیمان به این دلیل که آلوده به نفت و گاز است، قفل محکمی به این شهر زده شد بطوریکه هیچ وزارت خانه ای حاضر به هزینه کردن در این شهر نشد و عملا مسجدسلیمان از قافله توسعه و عمران به مانند سایر شهرها جا ماند و شرایط سختی بر مردم این منطقه حاکم شد اما با کمک، همراهی و تلاش برادران ارزشمندی که در پایتخت و مرکز استان داشتیم و همراهی همه فرمانداران، مدیران و نمایندگان ادوار مجلس و استانداران ، این قفل شکسته شد و چند سالی است که با مطالعات و کارهای کارشناسی فقط پنج نقطه به عنوان مناطق آلوده در این شهر شناسایی شد و خدمات رسانی به دیگر نقاط آغاز گردید اگر چه این خدمات برای شهر هزار گره و هزار مشکل مسجدسلیمان بسیار ناچیز و حالت قطره چکانی دارد.

وی افزود : حل این مشکلات به یک همت جهادی نیاز دارد که هم دوستانی که در شهرستان مسئولیت دارند هم عزیزانی که در مرکز استان و پایتخت هستند و دغدغه پیشرفت این شهر را دارند، بیشتر درگیر این موضوع شوند و ماهم در شورای شهر دست یاری به سوی همه دلسوزان دراز میکنیم و انتظار داریم اعضای شورا را بعنوان فرزندان و برادران کوچک خودتان کمک کنید تا بتوانیم رضایتمندی را در بین مردم بوجود بیاوریم.

سخنگوی شورای شهر مسجدسلیمان بیان کرد : مسجدسلیمان شهری طولی به طول ۳۵ کیلومتر است و دارای تپه ها، دره ها و کوههای زیادی است و با و جود پستی و بلندی های فراوان از بافت شهری مناسبی برخوردار نیست و طرح جامع شهری ما هم همچنان ناقص و نیمه کاره رها شده است.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان به فرودگاه مسجدسلیمان هم اشاره کرد و گفت : از جناب امیر سرتیپ قربانی خواهشمندم کمک کنند تا موضوع ترمینال فرودگاه این شهر مرتفع گردد و قولی که در این خصوص داده شد هر چه سریع تر تحقق پیداکند که قطعا در پیشرفت و توسعه مسجدسلیمان سهم بسزایی خواهد داشت.

مهندس علیجانی در خاتمه بیان کرد : انتظار داریم از ظرفیت هوانیروز در جهت عمران و توسعه مسجدسلیمان بیشتر استفاده شود و در هر بخشی که توان همراهی و همکاری با ما دارید، دست یاری به سوی تان دراز میکنیم و تقاضای کمک داریم.

شهردار مسجدسلیمان هم از امیر قربانی به عنوان یکی از افتخارات این شهر یاد کرد و تاریخ و گذشته مسجدسلیمان را غنی از چنین فرزندان ارزشمندی دانست که هر کدام به نوبه خود مایه سرافرازی و افتخار برای این شهر هستند.

مهندس شهام سلیمانی ادامه داد : شهدای مسجدسلیمان هم هر کدام برای خود یک سردار بودند که اکنون در بین ما نیستند و ما مسئول و موظف هستیم که راه این عزیزان را ادامه دهیم.

وی افزود : با توانمندی هایی که در شهر مسجدسلیمان وجود دارد و مهربانی و مظلومیت این شهر و مردم آن، من به شخصه امیدوارم حالا که افتخار مسئولیت شهرداری این شهر نصیب من شد قدمهایی هر چند کوچک اما مؤثر برای این شهر بردارم و این کار شدنی نیست مگر با همت و یاری تمام دوستان و عزیزانی که در اقصی نقاط ایران، عِرق و عشق به مسجدسلیمان را دارند.

مهندس سلیمانی تصریح کرد : امیدوارم بتوانیم دوشادوش سربازان نظام که از کشور و مرزهای آن دفاع میکنند ماهم در داخل پشتیبان این عزیزان باشیم و با خدمات رسانی خوب و شایسته ای که به مردم میکنیم، قدردان زحمات همه کسانی باشیم که با تمام وجودشان از تمامیت ارضی و مرزهای کشورمان دفاع میکنند.

شهردار مسجدسلیمان در ادامه به تشریح وضعیت شهر مسجدسلیمان پرداخت و بیان کرد : متأسفانه در گذشت زمان اتفاقات ناخوشایندی بوجود آمد که باعث رکود و توقف این شهر شده اما گذشته ها گذشته و امروز در سطح اُستان و کشور عزیزانی در سطوح مختلف مدیریت ارشد کشور قرار گرفتند که من روحیه و اراده ای را میبینم که همه دوست دارند با یک کلام واحد به مسجدسلیمان کمک کنند و ما در شهرداری، شورای شهر و سایر دستگاههای اجرایی باید از این فرصت استفاده کنیم و در مسیر توسعه و آبادانی شهرمان نهایت بهره را داشته باشیم.

مهندس سلیمانی گفت : هر کدام از ما در هر پُست و مقامی که هستیم فقط دلمان به حال مسجدسلیمان بسوزد و فقط تلاش کنیم که با هر تصمیمی که میگیریم لبخندی را بر لبان مردم خوب و نجیب مسجدسلیمان بیاوریم. البته به کمک و مشاوره مردم خیلی نیاز داریم و مردم باید بپذیرند که ما در کنارشان هستیم، دوستشان داریم، برایشان احترام قائلیم و هستیم که مشکلاتشان را حل کنیم نه اینکه خدای ناکرده با تصمیمات بد مشکلی به مشکلاتشان اضافه کنیم.

مهندس سلیمانی به کارهای عمرانی شهرداری هم اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم و زمان بسیار کمی برای رسیدن به نتایجی که برای پروژه ها و طرح هایی که در نظر داریم انجام دهیم، این امیدواری وجود دارد که در سال ۹۷ چند پروژه خیلی خوب در سطح شهر به مرحله کلنگ زنی و آغاز بکار خواهد رسید که امکان دارد هر کدام از آنها تا رسیدن به مرحله بهره برداری یک یا دوسال و شاید بیشتر زمان ببرد اما استارتی که خواهد خورد، یکسری پروژه های زیرساختی است که می توانند گره های ترافیکی و محیط زیستی مسجدسلیمان را برای سالیان سال مرتفع کنند و امیدوارم با همت دوستان شورای شهر که خالصه در تمام ساعات شبانه روز در کنار من حضور دارند، مشکلات پیش رو را پشت سر بگذاریم و به مردمی که لایق بزرگترین خدمات هستند، بهترین و ارزنده ترین خدمات را که هر مدیری می تواند انجام دهد، در این شهر به این مردم تقدیم کنیم.

مهندس سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد : به امید روزی که مردم این شهر از زندگی در آن احساس رفاه، آسایش، خوشحالی و خوشبختی کنند و بحث مهاجرت از این شهر به سایر شهرها معکوس شود و شاهد مهاجر پذیری این شهر باشیم و همه مسجدسلیمانی هایی که به دلیل عدم توسعه و فقدان امکانات رفاهی مناسب از این شهر رفتند، با کارهایی که ما انجام خواهیم داد، دوباره به شهر خودشان برگردنند ، سرمایه گذاری کنند و زندگی خوب و خوشی داشته باشند.

در این نشست همچنین مهندس وحید زمانی حموله، مهندس احمد زمانپور، مهندس رضا نجفیان، مهندس حمزه نجف پور و دکتر حمید شعبانی دیگر اعضای شورای شهر مسجدسلیمان هم ضمن خوش آمد و خیرمقدم به امیر قربانی، سرهنگ خاموشی و هیأت همراه، به بیان نقطه نظرات و مشکلات شهرداری پرداختند و خواستار توجه بیشتر هوانیروز و ارائه برخی خدمات به شهر مسجدسلیمان شدند.