نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در حقوق شهروندی :

اولین همایش حقوق شهروندی در استان خوزستان برگزار می‌شود

نماینده تام الاختیار استاندار خوزستان در امور شهروندی خبر داد: روز پنجشنبه ۲۶ بهمن سال ۹۶ اولین همایش حقوق شهروندی استان به همراه جشنواره رسانه‌ای در اهواز سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار می‌شود.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست خبری اولین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان پروانه ولوی ضمن اعلام این خبر گفت: برطبق تاکیدات و دغدغه‌های استاندار خوزستان در امر حقوق شهروندی بنا داریم که علاوه بر اجرای یک جشنواره رسانه‌ای در این روز اجراء نسبت به برپایی اولین همایش حقوق شهروندی در استان نیز با حضور شهیندخت مولاوردی دستار ویژه رئیس‌جمهور در امور شهروندی هم اقدام کنیم.

وی با بیان این مطلب که خوزستان بعد از تهران دومین استان برگزار کننده این همایش است اظهار کرد: بررسی مسائل و مشکلات فی مابین ادارات دولتی و شهروندان و کمک به حل آنها به منظور کاهش میزان تنش‌های موجود در استان از جمله اهداف برگزاری این همایش در استان است.

ولوی بیان داشت: بنابراین سعی داریم که در این همایش علاوه بر تجلیلی که از دستاوردهای رسانه‌ای در امر حقوق شهروندی به عمل می‌آوریم ادارات استانی را نیز در این راستا به چالش کشانده و با طرح یکسری پرسشهایی، آنها را در مسیر پاسخگویی در زمینه‌ مشکلات موجود با حضور استاندار خوزستان قرار دهیم.

این مقام مسئول، نحوه برگراری همایش حقوق شهروندی استان خوزستان را مشابه همایش تهران دانست و توضیح داد: همانطور که در همایش حقوق شهروندی تهران رئیس‌جمهور از وزرای مختلف پرسش‌هایی را در خصوص حل مشکلات شهروندی مردم مطرح می‌کنند استاندار خوزستان نیز از سازمانها و ادارات دولتی استان در چهارچوب اقداماتی که تا الان در این رابطه انجام داده‌اند سئوالاتی می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این همایش علاوه بر حضور حتمی سرکار خانم شهیدخت ملاوردی دستیار ویژه ریاست محترم جمهور در امور شهروندی، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس، وزرای کشور، دادگستری، امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و حجت‌الاسلام یونسی معاون و مشاور رئیس‌جمهور در ادیان و اقوام نیز دعوت به عمل آمده است.

ولوی نقش رسانه‌ها را در ایجاد حقوق شهروندی در جامعه بسیار موثر دانست و یادآوری شد: به منظور ارسال آثار فعالین رسانه‌ای از ۲۵ مرداد ماه امسال فراخوانی در شاخه‌های مختلفی همچون مصاجبه، گزارش، متن، فیلم، عکس و غیره داده شد ولی متأسفانه علیرغم انتظاراتی که در این خصوص داشتیم استقبال پر رنگی از سوی رسانه‌ها به عمل نیامد.

مشاور استاندار خوزستان در حقوق شهروندی گفت: کلیه آثار ارسالی به این جشنواره پس از بررسی توسط هیات داوران در روز برگزاری همایش حقوق شهروندی معرفی و از آنها تجلیل به عمل می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که در حوزه حقوق شهروندی واقعا با دست خالی می‌خو‌اهیم مردم و مسئولین استان را با حقوقی که نسبت به هم دارند آشنا کنیم لذا از فعالین حوزه رسانه و خبرنگاران به دلیل دارا بودن بیشترین تاثیر‌گذاری را در جامعه، استدعا داریم که همراهی و همکاری بیشتری در این زمینه با ما داشته باشند.

ولوی در پایان ضمن اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس‌جمهور در پاییز سال گذشته گفت: این منشور که در آن به ۲۲ حق شهروندی اشاره شده حتی اگر شاهد به اجراء درآمدن چند تا از این حقوق هم باشیم به واقع این مسئله می‌تواند منشاء تحولات خیلی بزرگی در جامعه باشند.