ضرورت تشریح فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان هندیجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: بافت تجاری شهرستان بندری هندیجان و موقعیت استراتژیک آن از منظر نزدیکی به بنادر ماهشهر، امام خمینی و دروازه ورودی استان بیانگر موقعیت و شرایط ویژه این شهرستان برای استقرار سرمایه گذاران است.

 به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، ” اخلاق محمدیان ” در نشست تبیین فرصت های سرمایه گذاری در هندیجان که با حضور فرماندار، مدیران دستگاه های اجرایی و سرمایه داران در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه در راستای معرفی دقیق و شفاف ظرفیت های ویژه این شهرستان در بخش های کشاورزی، ماهیگیری، تأمین نیازهای شهرستان های همجوار از طریق بازار هندیجان و غیره اقدامات لازم صورت گیرد بدون شک سرمایه گذاران برای استقرار در این نقطه به دلیل برخوردار بودن از بازار تقاضا و رونق اقتصادی ترغیب خواهند شد.

 محمدیان ادامه داد: هندیجان دارای زمین های مستعد برای کشاورزی، شرایط ویژه برای استقرار صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنایع تبدیلی است.

 وی افزود: در شهرک صنعتی این شهرستان که تاکنون سه قرارداد واگذاری حق انتفاع زمین در آن منعقد شده و یک واحد نیز به بهره برداری رسیده است زمینه برای استقرار متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه ساخت  قایق وادوات ماهیگیری، ادوات کشاورزی،  بسته بندی و فراوری آبزیان فراهم است.

 محمدیان با اشاره به تجاری بودن هندیجان و ورود کالا از نقاط مختلف به این شهرستان، بیان کرد: در حال حاضر به دلیل نیاز بی رویه به انبار، حتی منازل مسکونی به انبار مبدل شده اند اما چنان چه برای ساخت یک مجتمع تحت عنوان انبارداران برنامه ریزی شود علاوه بر اینکه حراست و حفاظت از این مجتمع ساماندهی می گردد زمینه های اشتغال دیگری در حوزه های بارگیری ، حمل و نقل  و پخش کالا نیز به موازات آن ایجاد  خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان عنوان کرد: شهرک صنعتی هندیجان به مساحت ۱۰۱ هکتار دارای امکانات اولیه و مهم زیربنایی شامل آب، مخزن زمینی برای ذخیره آب، برق،  شبکه روشنایی و جاده است و در صورت استقرار واحدهای تولیدی دیگر در این شهرک، عملیات گاز رسانی به آن نیز در سال آینده اجرایی می شود، این شهرک  در حال  متصل شدن به شبکه فیبر نوری بعنوان ابزاری بسیار مهم در دنیای تجارت های آنلاین امروزه است.

 وی یادآور شد: قیمت واگذاری هر متر مربع حق انتفاع زمین در شهرک صنعتی هندیجان ۲۹هزار تومان است و میزان پیش پرداخت نقدی ۵ درصد و ۹۵ درصد باقی مانده نیز در قالب ۱۶ قسط با تنفس ۳ ماهه برای هر قسط یعنی در مجموع ۴۸ ماهه دریافت می شود.

 محمدیان تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذارانی که واحد خود را پیش از موعد به بهره برداری برسانند، خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازانِ متقاضی دریافت زمین در شهرک های صنعتی استان از مشوق های خاصی بهره مند خواهند شد.

یادآور می شود بازدید از شهرک صنعتی هندیجان و پروژه در حال اجرای اتصال این شهرک به فیبر نوری از دیگر برنامه های سفر یک روزه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به هندیجان بوده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *