دهیاران تلاشگرانی خستگی‌ناپذیر/دهیاران نیازمند حمایت وتقویت بودجه

خورنا-فرشیدفرجی دهیاران تلاشگرانی خستگی‌ناپذیرهستند و نیازمند حمایت وتقویت بودجه در روستاهای خود هستند

به گزارش خورنا عبدالامیر باغستانی بخشدار مرکزی رامهرمز  اظهار داشت: بخش مرکزی رامهرمز دارای ۱۰۴ روستا و ۲ دهستان، حومه شرقی و حومه غربی است که تعداد روستاهای حومه غربی ۶۴ روستا و حومه شرقی ۴۹ روستا است.

وی ادامه داد: در بخش مرکزی ۴۸ دهیار فعال هستند و ۵۱ روستا شورای اسلامی دارند و ۲۱ روستا شورا و دهیار ندارند.

بخشدار مرکزی رامهرمز تصریح کرد: این بخش دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در حیطه کشاورزی، دامداری و صنعت است و با توجه به محرومیت‌های زیادی که در سطح روستاها ازجمله عمران وجود دارد کارهای فوق‌العاده‌ای در راستای محرومیت‌زدایی انجام شد.

تلاش‌ها چشمگیر است

وی افزود: ازجمله این فعالیت‌ها، زیرسازی معابر، جدول‌گذاری، مبلمان روستایی، آسفالت و … انجام‌شده و ماندگاری مردم در روستا افزایش‌یافته و از مهاجرت مردم به حاشیه شهرها جلوگیری کرده است.

باغستانی تأکید کرد: آنچه بر همگان روشن است تأکید و تلاش دولت تدبیر و امید برای محرومیت‌زدایی در سراسر کشور است که در این راستا شاهد تلاش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی در روستاهای بخش مرکزی هستیم.

وی عنوان کرد: طرح جامعی درراه خدمات‌رسانی خصوصاً عمرانی در روستاها انجام‌شده بود اما بعضی از آن‌ها در اوج محرومیت قرار داشتند.

بخشدار مرکزی بابیان این‌که طی این چند ماه در سال جاری اعتبار است دولت به‌حساب دهیاران واریزشده ابراز داشت: دهیاران همه تلاش خود را به‌صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم و برون‌رفت از معضلات و محرومیت‌ها به‌کاربرده‌اند تا از مشکلات مردم کاسته شود.

دهیاران تلاشگرانی خستگی‌ناپذیر هستند

وی در ادامه عنوان کرد: اقداماتی که در جهت خدمات‌رسانی مطلوب به اهالی در طی این ده ماه سال جاری انجام‌شده عبارت‌اند از: اجرای عملیات عمرانی در شش‌ماهه اول حدود ۴ میلیارد تومان و سه‌ماهه دوم سال حدود ۵/۱ میلیارد تومان. کارهای عمرانی از قبیل زیرسازی، جدول‌گذاری، مبلمان روستایی و کارهای فرهنگی اجتماعی انجام‌شده است.

باغستانی ادامه داد: مشکل عمده دهیاران این شهرستان به دلیل کمبود اعتبارات ارزش‌افزوده و نبود هیچ‌گونه اعتبارات از سایر منابع است.

وی تأکید کرد: وضعیت اکثر روستاهای این شهرستان ازلحاظ عمران وضعیت خوبی نداشته و نیاز به توجه بیشتر مسئولان استان و مرکز، درخواست افزایش اعتبارات ازجمله اعتبارات ارزش‌افزوده و… هست.

اقدامات انجام‌شده و مشکلات موجود

۱ ـ ایجاد مبلمان روستایی از قبیل ست ورزشی، وسایل پارک از قبیل نصب نیمکت، سطل زباله، پایه‌های پرچم، نام‌گذاری معابر روستاها و… در سطح همه روستاهای بخش و بعضی از آن‌ها که دهیار و شورا ندارند.

۲ ـ پیگیری جذب سرمایه‌گذار خصوصی برای ایجاد اشتغال پایدار ازجمله احداث سردخانه محصولات کشاورزی و با توجه به پتانسیل بالای روستاهای این بخش.

۳ ـ پیگیری و جذب سرمایه‌گذاری در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی باوجود که این بخش قطب‌های کشاورزی در سطح استان هست.

۴ ـ با توجه به همکاری خوب مدیر آبفای و کارکنان محترم زیرمجموعه، مشکل آب آشامیدنی و فرسودگی خطوط لوله آب تعدادی از روستاهای ازجمله سواده، عین حماد و (حومه غربی) … که با کمبود شدید و نوسانات آب برخوردار می‌باشند (به دلیل کمبود اعتبارات و…)

۵ ـ با توجه به همکاری خوب مدیریت برق خوزستان، کارکنان محترم زیرمجموعه، مشکل روشنایی معابر، جابجایی پایه‌های برق به دلیل کمبود اعتبارات.

۶ ـ مشکل فرسودگی خطوط آب‌رسانی اکثر روستاهای این بخش ازجمله، دوکوهک، دهیور، غویله سادات، امیرعسکر، ملا عبدالله، بایمان عریض، دیدونی و…

۷ ـ مشکل طرح هادی و اراضی اوقاف بعضی از روستاها ازجمله، غویله سادات، تغلی آل عباد، زراقلی، طالقانی ۲ و ۳ و…

۸ ـ مشکل گاز روستای تل برمی با توجه به این‌که خطوط گاز در ۲۰ تا ۱۰ متری در روستا قرار دارند (مشکل با میراث فرهنگی)

۹ ـ مشکل عمده و اساسی کشاورزان این منطقه در خصوص کمبود آب کشاورزی خصوصاً روستاهایی که از نهر حکمی می‌بایست آب کشاورزی آن‌ها تأمین شود.

۱۰ ـ مشکل بعضی از مدارس بخش که فرسوده هستند و نیاز مبرم و اساسی به بهسازی و نوسازی، تجهیزات، امکانات و… دارند.

۱۱ ـ درخواست تأمین اعتبارات جهت ورزش در روستاها ازجمله تکمیل چهار زمین ورزش فوتبال در روستاهای دهیور، زیر زرد، مربچه، بنه سوخته، باصدی حاج بارون و… همچنین احداث سالن چندمنظوره در روستاهایی که واجدالشرایط هستند مثل باصدی حاج بارون، طالقانی ۲ و ۳

۱۲ ـ مشکل راه‌های روستایی ازجمله عرض کم جاده‌ها، کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر روستاهای دوریکل، تغلی ها، بی‌بی تاج و…

۱۳ ـ مشکل حاد قطع و نوسانات آب آشامیدنی در روستاهای حومه غربی ازجمله سواده، عین حداد، تل گسر، غرگانه، کوت شیخ، هویر، طریفه، بسطین و…(که از تأسیسات سید حسن) آب آن‌ها تأمین می‌شود.

۱۴ ـ مشکل روستاهای سرکهکی، ابوذر، طالقانی ۲ و ۳ و بنه کریم با توجه به این‌که روستایی می‌باشند، اما مصرف آب‌بهای آن‌ها، شهری محاسبه می‌شود و مردم اعتراضات زیادی در این خصوص دارند.

۱۵ ـ مشکل عدم آنتن دهی روستاها (تلفن همراه، ایرانسل و نبود دکل مخابراتی و…)

عبدالامیرباغستانی در پایان گفت: از زحمات، استاندار خوزستان، نماینده شهرستان، فرماندار دلسوز، امام‌جمعه شهرستان، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان، معاونت سیاسی اجتماعی و مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات، معاونت عمرانی استانداری، مدیران کل استان، اصحاب رسانه و مدیران شهرستان، همکاری اهالی غیور و شهیدپرور که درراه عمران و آبادی روستاها و رفع محرومیت‌زدایی اقدامات و همکاری لازم را به عمل آوردند تشکر و قدردانی می‌نمایم و خودم را یک سرباز وطن می‌دانم که در هرجایی که بتوانم خدمت کنم آماده بوده و بادل و جان و با عزم بسیجی و با تمام وجود به مردم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، برنامه‌های دولت محترم تدبیر و امید خدمت می‌نمایم و سعی کرده‌ام جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا ضمن تعامل، همدلی و وحدت با مردم که ولی‌نعمت ما هستند همچنین همه مسئولین  استانی، شهرستان و … درراه خدمت‌رسانی مطلوب به مردم را انجام دهم و پاسدار خون شهدا باشم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *