نقد ، بررسی و اکران فیلم سروزیرآب در سینما مهر آبادان

عباس مدحجی . خورنا : سینما مهر آبادان که اکران فیلم های سی و ششمین جشنواره ی فیلم فجر را در دستور کار دارد تا پاسی از شب گذشته میزبان کارگردان و عوامل فیلم سرو زیرآب و خبرنگاران و سینما دوستان بود.

در این مراسم  بعد از اکران فیلم برای عموم ، عوامل فیلم در جلسه ی پرسش و پاسخ  به سوالات مخاطبان و خبرنگاران پیرامون فیلم پاسخ دادند.محمدعلی باشه آهنگر کارگردان آبادانی ضمن دفاع از اثرش ، گفت شش سال برای ساخت این فیلم زمان گذاشته و سعی کرده تصویری متفاوت از دفاع مقدس ارائه کند . سیدحامد حسینی تهیه کننده و بازیگرهامهتاب نصیرپورو حسین باشه آهنگر دراین نشست باشه آهنگر را همراهی میکردند .

باشه آهنگر درحالی که بغضی در گلو و اشکی در چشم داشت ضمن روایت خاطراتش ایده ی ساخت این فیلم و پرداختن به معراج شهدا را تجربه ی شخصی خودش در دوران دفاع مقدس عنوان کرد .

وی درباره کند بودن ریتم فیلم گفت : امروزه قصه های استاندارد در سینمای دنیا دوساعت به بالاست ولی در سینمای ایران عادت کردیم فیلم را در ۸۰ دقیقه روایت کنیم . آنجایی که فیلم کند میشود قطعا برای بیان قصه لازم بوده است . قصد داشتم دانسته های مخاطب را ته نشین کنم بعد در قصه پیش بروم.

فیلمساز در جایی دیگر درباره نقش های کوتاه مثل ستاره اسکندی گفت : نقش های کوتاه اگر بازیگر کلیدی و توانمند نداشته باشند لابلای بقیه نقشها گم میشوند .وی اوج فیلمش را جمله ی : گم نامی فیضه  در پایان فیلم عنوان کرد و از تلاشش برای تالیف سناریو گفت . او در پاسخ خبرنگار خورنا که درباره دوگانگی بحث اهدای پیکر به خانواده های شهدا پرسیده بود گفت : در این قسمت دوگانگی نداریم و بحث نسبیت است . ممکن است هردو پاسخ به موضوع به نسبت خود درست باشند .

فیلم سرو زیر آب که تا الان هشت نامزدی سیمرغ را در جشنواره سی و ششم را برای خود ثبت کرده است حاصل هنرنمایی  بازیگرانی همچون بابک حمیدیان, مسعود رایگان, رضا بهبودی, مینا ساداتی, همایون ارشادی, مهتاب نصیرپور, هومن برق نورد, شهرام حقیقت دوست, فرخ نعمتی, هادی قمیشی, سیاوش چراغی پور, حسن نجاریان, حسین فلاح, امیر دلفانی, حسین باشه آهنگر, دنیا مدنی, مالک سراج, ستاره اسکندری است .