اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از تیراندازی در مراسمات:

مراسم تجلیل از دبیر مجمع عشیره بنی تمیم در بندرامام خمینی ره + تصاویر

خورنا|باقر گل فر:مراسم تجلیل از دبیر مجمع عشیره بنی تمیم با حضور حجت الاسلام والمسلمین غبیشاوی امام جمعه شهرستان بندرماهشهر ، حجت الاسلام و المسلیمن تابش امام جمعه بندرامام ، بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر، قنبری بخشدار بندرامام ، روسای ادارات شهر و فرماندهان نظامی و انتظامی شهر در بندرامام خمینی برگزار گردید.

ناصر عساکره دبیر محمع عشیره بنی تمیم در گفتگو با خبرنگار خورنا:طبق فرمایشات حضرت امام راحل عشایر ذخایر انقلابند ، اقوام و طوایفی که در ایران زندگی می کند از ویژگیهای خاصی برخوردارند این ویژگی ارادت خاصی که به اهل بیت و مقام معظم رهبری و کشور عزیزمان دارند که این اقوام و عشایر را متمایزتر نسبت به اقوام وعشایر دنیا دارد.

دبیر مجمع در ادامه بیان کرد: عشایر الان با توجه به زندگی مدرن و نوین که حاکم هست و حداکثری جمعیت در بین عشایر یک سری اقدامات در بین سران و شیوخ طوایف منطقه صورت گرفت من جمله جلوگیری از تیراندازی در مراسمات بود ، که اخیراً در مراسم تشییع پدر اینجانب این موضوع مهم عملی شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلیمن تابش امام جمعه بندرامام گفت:اکثر زندگی عرب و لر در منطقه زندگی عشایری است و عشایر مظهر نجابت ، امانت ، صداقت است که اگر تیراندازی در مراسمات را انجام ندهند یک چیز کم است ولی این رسم غلط و اشتباهی است بلکه این بدعت و سنت نیست و هیچ ثوابی ندارد و نه ریشه شرعی و نه ریشه دینی دارد.

گلمرادی نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:اکثر بخش ترکیبی جمعیتی استان طوایف و عشایر تشکیل می دهند که بر این اساس طبق سنت های مرسوم از تیراندازی در مراسمات اسنفاده می کنند،این رسم اشتباهی است تا آنجایی که بنده ارتباط تنگاتنگ با طوایف و عشایر دارم و از تصمیماتی که بین سران و شیوخ طوایف مبنی بر عدم تیراندازی در مراسمات گرفته شد که اخیراً در مراسم تشییع پدر ناصر عساکره عملی شد تشکر قدارنی دارنم.

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر در پایان این گفتگو بیان کرد:در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش بزرگان طوایف و عشایر که به فرموده امام راحل عشایر ذخایر انقلابند. این اقدام بزرگی که در این مراسم تشییع عزیز از دست رفته و عدم تیراندازی در این مراسم را شاهد بودیم یک انگیزه و تشویقی برای طوایف و عشایر که در مراسمات خود عدم تیراندازی را فرهنگ سازی کنند.

فرماندار شهرستان گفت: در جلسه شورای تامین از دغدغه هایی که مسئولین امنیتی شهرستان بیان کردند در خصوص تیراندازی ها طرح های مختلفی تصمیم گیری شد که در دست اقدام است که با کمک مردم و عشایر این طرح اجرایی خواهد شد که جا دارد بنده از این خانواده که از رسم غلط تیر اندازی جلوگیری کند تشکر و قدردانی کنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *