جاده کمربندی روبروی روستای بغدک نیازمند ایمن‌سازی

خورنا-فرشیدفرجی روستای بغدک از توابع بخش مرکزی رامهرمز با ۲۰۰ خانوار و حدود ۸۰۰ نفر جمعیت است.

به گزارش خبرنگار خورنا قاسم بروسان دهیار روستای بغدک اظهار داشت: این روستا یکی از روستاهایی است که مهاجرپذیر است و سعی شده خدمات عمرانی در راستای بهبود وضعیت روستا در آن انجام شود که این خدمات با تلاش‌های مهندس باغستانی بخشدار فعال و پویای بخش مرکزی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۲ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت شده و ۵۰ درصد روستا جدول کاری شده است و کوچه‌های نام‌گذاری شده‌اند.

جاده دسترسی محلی نداریم

دهیار این روستا تصریح کرد: عمده مشکلات ما عدم دسترسی مناسب و خطرساز بودن جاده دسترسی محلی به علت هم‌جوار بودن با جاده کمربندی است که مردم را با مشکلات بسیار زیادی مواجه ساخته است. همچنین بودجه دهیاری‌ها بسیار کم است و مکانی برای انجام امور دهیاری نداریم.

زهکش روستا بسیار خطرناک و رهاشده است و مدرسه نداریم

وی افزود: کانال زهکش روستا بدون حفاظ است و بسیار خطرناک و خطرساز شده است و به علت نداشتن ساختمان مدرسه، دانش آموزان در یک‌منزل مشغول به تحصیل هستند.

قاسم بروسان همچنین گفت: مشکل شبکه برق فشارقوی راداریم که باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است و مسجد روستا نیز مخروبه است و نیاز به تعمیر کلی دارد.

کانال صنعتی و نابودی کشاورزی ما

وی تأکید کرد: آب کشاورزی نداریم و مجبور به کشت دیم هستیم و کانال احداثی صنعتی هم تاکنون سودی برای ما نداشته است و کشاورزی ما را نابود کرده است.

دهیار روستای بغدک در پایان گفت: از مسئولان استانی انتظار داریم که اعتبار دهیاری‌ها را افزایش دهند تا بتوانیم فعالیت‌های عمرانی بیشتری را در روستا انجام دهیم.