معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان:

میزان سرانه فضاهای ورزشی خوزستان نسبت به نورم جهانی خیلی پائین است

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان ضمن بیان اینکه میزان سرانه فضاهای ورزشی استان خوزستان نسبت به نورم جهانی خیلی پایین است تصریح کرد: برخلاف نورم سرانه فضاهای ورزشی دنیا که در حدود ۲/۵ متر‌مربع است، میانگین سرانه فضاهای ورزشی استان ۱۷ سانتیمتر مربع بوده و این در حالیست که میانگین کشوری این مسئله نیز در حدود ۳۶ سانتیمتر مربع است.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان محمود معزی با بیان اینکه ورزش یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه در کشور می‌باشد اظهار کرد: ما اعتقاد داریم معلمان ورزش که با جسم دانش‌آموزان سروکار دارند و همچنین معلمان پرورشی بدلیل ارتباطی که با روح و روان دانش‌آموز دارند جزء معلم‌ترین معلمان می‌باشند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان ورزش آموزشگاهی را پایه ورزش قهرمانی دانست و افزود: در بند آخر برنامه ششم توسعه کشور افزایش سرانه فضاهای ورزشی و نیز زیر‌ساخت‌های دانش‌آموزشی مورد تاکید واقع شده است.

وی اظهار کرد: استان خوزستان دارای یک میلیون دانش آموز است که از این تعداد نیم درصد آنها استثنایی، ۵۳ درصد ابتدایی، ۲۷ درصد متوسطه اول و حدود ۱۷ درصد آنها نیز در متوسطه دوم مشغول به تحصیل می‌باشند.

معزی ادامه داد: ۵۲ درصد جمعیت دانش آموزی استان خوزستان پسر و در حدود ۴۸ درصد آن نیز دختر می‌باشد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان گفت: تعداد معلمان تربیت بدنی استان یک هزار و ۸۰۶ نفر بوده که در این زمینه بیش از ۶۰۰ نفر کمبود معلم تربیت‌بدنی در استان خوزستان وجود دارد.

وی ضمن بیان اینکه وضعیت سرانه فضاهای ورزشی استان خوزستان نسبت به نورم جهانی آن ناچیز است تصریح کرد: برخلاف نورم سرانه فضاهای ورزشی دنیا که در حدود ۲/۵ متر‌مربع است، میانگین سرانه فضاهای ورزشی استان خوزستان ۱۷ سانتیمتر مربع بوده و میانگین کشوری این مسئله نیز در حدود ۳۶ سانتیمتر مربع است.

معزی بالاترین میانگین سرانه‌ فضاهای ورزشی را در استان متعلق به بهبهان، دزفول و هفتکل دانست و بیان داشت: در مجموع ۳۲ مجموعه ورزشی استان به همراه ۲۳ مجموع دیگر نیاز اساسی به تعمیر، تجهیز و تکمیل دارند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: امسال استان خوزستان توانست در المپیاد ورزشی کشوری رتبه سوم را بدست بیاورد.