در شورای آموزش و پرورش استان:

معاون آموزش و پرورش خوزستان: حداقل بودجه مورد نیاز برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز بیش از ۴۸۰ میلیون تومان است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان: حداقل بودجه‌ای که برای برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز مورد نیاز است به ترتیب در بخش جشنواره قطبی۳۰۷ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان، بخش نخبگان۱۳۴ میلیون ۸۱۰ هزار تومان و برای منتخبین نهایی استان که به مسابقات کشوری اعزام می‌شود ۴۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان است که در کل مبلغی که برای این مسابقات مورد نیاز است چیزی در حدود ۴۸۶ میلیون و ۱۰۶ هزار ۵۰۰ تومان می‌شود.

خورنا-احمدرضارستمی:در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که عصر امروز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد مهدی رفیعی دهکردی با بیان اینکه آغاز به کار جشنواره‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خوزستان از سال ۸۲ بوده اظهار کرد: علیرغم عدم توفیق استان در دو سال ابتدایی این جشنواره ولی خوشبختانه در سالهای اخیر خصوصاً در سال گذشته استان خوزستان توانست در مسابقات کشوری قرآن عترت و نماز که در مشهد مقدس برگزار شده بود رتبه دوم کشوری را پس از خراسان رضوی بدست آورد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: البته لازم ذکر است که در بخش رتبه‌های اول استان خوزستان موفق به کسب مقام اول کشور شده است یعنی در مجموع رتبه‌های دختر و پسر مقام دوم کشور و در بحث رتبه‌های اول حائز رتبه نخست کشوری شده‌ایم.

وی ضمن بیان این مطلب که برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز تنها به نیت مسابقه نمی‌باشد و دارای یکسری مقدمات و موخراتی است توضیح داد: این مسابقات در آذر ماه در مرحله آموزشگاهی آغاز و سپس نفرات برگزیده قسمت آموزشگاهی وارد مسابقات منطقه‌ای استان می‌شوند که در این مرحله شکل اجراء بصورت جشنواره‌ای خواهد بود و در نهایت هم برگزیدگان این جشنواره به مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند.

رفیعی در مورد اهداف اصلی برگزاری جشنواره قرآن، عترت و نماز گفت: ایجاد فرهنگ قرآنی، شناسایی استعدادهای قرآنی، مشارکت حداکثری دانش‌آموزان و خانواده‌ها آنها و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه مناطق و شهرستانهای استان است که به طور کلی می‌توان گفت جشنواره‌های قرآنی به دنبال ایجاد فضای قرآنی در مناطق و خانواده‌ها می‌باشد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: خوزستان طی سالهای گذشته به مدت هفت سال توانسته رتبه‌های اول کشوری، سه سال رتبه دوم کشوری و یکسال هم رتبه سوم کشور را در مسابقات قرآن، عترت و نماز بدست آورده است البته با این تفاوت که سال گذشته در رتبه‌های اول هم توانستیم رتبه اول کشوری را در این مسابقات داشته است.

وی تصریح کرد: رشته‌هایی که امسال دانش‌آموزان خوزستانی در چهارچوب آنها به رقابت در مسابقات قرآن، عترت و نماز خواهند پرداخت شامل ۱۲ رشته قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشاء امام زمان، مداحی، اذان، احکام و انشاء نماز است. البته لازم به ذکر است که دانش‌آموزان ابتدایی تنها در بخش‌های قرائت، اذان و احکام وارد می‌شوند.

رفیعی توضیح داد: در این مسابقات پس از مراحل آموزشگاهی و استانی یکسری قطب‌بندی‌هایی را آموزش و پرورش استان انجام داده است بطوریکه خوزستان در این تقسیم‌‌بندی به سه قطب تقسیم‌ می‌شود که هر قطب دارای ۱۵۰۰ دانش‌آموز است که نهایتاً در این سه قطب حدوداً ۴۵۰۰ نفر دانش‌آموز وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: قطب اول شهرستان مسجدسلیمان، قطب دوم شهرستان رامشیر و قطب سوم اداره آموزش و پرورش شاهوور است پس از مرحله قطبی نوبت به مرحله نخبگان است که در شهرستان باغملک اجراء می‌شود.

وی عنوان کرد: سال ۹۵ در حدود ۴۲۳ هزار نفر در مرحله آموزشگاهی، ۱۸۰ هزار در مرحله استانی و ۴۵۰۰ نفر در مرحله قطبی استان شرکت کرده‌اند؛ در مرحله نخبگان نیز که تحت آموزسهای ویژه قرار می‌گیرند ۸۰۰ نفر و در نهایت ۷۶ نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

رفیعی در پایان گفت: حداقل بودجه‌ای که برای برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز مورد نیاز است به ترتیب در بخش جشنواره قطبی۳۰۷ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان، بخش نخبگان۱۳۴ میلیون ۸۱۰ هزار تومان و برای منتخبین نهایی استان که به مسابقات کشوری اعزام می‌شود ۴۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان است که در کل مبلغی که برای این مسابقات مورد نیاز است چیزی در حدود ۴۸۶ میلیون و ۱۰۶ هزار ۵۰۰ تومان می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس چرا در آموزش و پرورش رشته حقوق اجازه داره روانشناسی تدریس کنه اونوقت فارغ التحصیل رشته روانشناسی بیکاره