نشست خبری فیلم اتاق تاریک در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند

عباس مدحجی ، خورنا : عوامل فیلم اتاق تاریک در سینما مهر آبادان میهمان خبرنگاران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بودند .
سید روح الله حجازی ( کارگردان ) ، امیر رنجبران (مکمل مرد) و مروارید کاشیان (مکمل زن و طراح لباس ) در نشست خبری ویژه ی این فیلم شرکت کردند تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند .

حجازی بحث را اینگونه آغاز کرد : اولین فیلمم را سال ٨۵ بنام آغاز خاک در آبادان ساختم و سال بعدش اولین فیلم سینمایی م بنام درمیان ابرها را ساختم . درمیان ابرها در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین فیلم اولی را گرفت .
متولد آبادانم و همیشه به آبادان تعلق خاطر داشتم و به همین خاطر در جلسه ی گروه فیلم آبادان را برای سفر در جشنواره فیلم فجر انتخاب کردم. قرار بود در این سفر ساره بیات و ساعد سهیلی هم همراه ما باشند که خانم بیات بعلت سفر به هلند و اقای سهیلی بعلت مشکل شخصی از این سفر بازماندند . پیمان شادمان فر فیلمبردار  هم که چند فیلم در جشنواره دارد امکان حضور نداشت. اماخوشبختانه مروارید کاشیان طراح صحنه و لباس و بازیگر نقش مکمل زن و امیررضا رنجبران بازیگر نقش مکمل مرد اینجا همراه من هستند .

حجازی درباره ی انتخاب بازیگران چنین توضیح داد : من بسیار خوش شانس بودم که بازیگران خوبی در فیلمم حضور داشتند . خصوصا بازیگر خردسال که بازی فوق العاده ای از خود ارائه داد. این بازیگر از بین بیش از ۲۰۰ کودک انتخاب شد که کار با کودک هم چالشهای خاص خود را داشت . اما چهار بازیگر اصلی بزرگسال فیلم خوش درخشیدند .

در قسمتی دیگر حجازی درباره حال و هوای فیلمش و عبور از ممیزی ها اینگونه گفت : علاقه مند به بررسی چالشهای زندگی زوج ها هستم اما در این فیلم به پدیده کودک آزاری پرداختم . به این موضوع بعلت تابو بودن کمتر پرداخت شده است . من سعی کردم با عبور از ممیزی ها چیزهایی را بگویم که گفته نشده است . در واقع جوری بگویم که بشود گفت .

امیررضا رنجبران بازیگر مکمل مرد کار با حجازی راتجربه ای خوب و آموزنده ذکر کرد و گفت ازاینکه در این فیلم با حجازی همکاری کرده خوشحال است . مروارید کاشیان بازیگر نقش مکمل زن و طراح صحنه و لباس نیز حجازی را جدی و مهربان توصیف کرد و افزود پروژه ی اتاق تاریک با همه ی سختی ها و شب بیداری هایش بسیار شیرین بود

فیلم ساز پس از اشاره به استفاده از کروماکی در جلوه های بصری علت نامگزاری فیلم را اشاره به کلیشه ی تنبیه کودکان در اتاق تاریک یا انباری ذکر کرد .
حجازی در پایان به اسپانسرینگ خصوصی فیلم و همکاری برادران پزشکش در ساخت فیلم هم اشاراتی داشت .
حسن ختام جلسه عکس یادگاری با خبرنگاران و حضار بود.