در شورای اداری استان؛

استاندار خوزستان: عمده نارضایتی مردم ناشی از عدم دسترسی به مدیران است

استاندار خوزستان: عمده نارضایتی مردم ناشی از عدم دسترسی به مدیران است بطوریکه در طول بازدیدهایی که از شهرستانها و ادارات مختلف استان داشته‌ام مرتباً این قضیه به من گفته شده است لذا از این بابت به فرمانداران، مدیران کل و روسای ادارات وابسته در شهرستانها تاکید می‌کنم که در دسترس ارباب رجوع‌های خود باشند.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای اداری استان خوزستان غلامرضا شریعتی ضمن اشاره به نزدیکی ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: لازم است که در طول این ایام تمامی مدیران و مسئولین اجرایی استان به طور مطلوب و با روشهای بدیع و هنرمندانه که دارای جذبه بیشتری برای جوانان و مردم باشد گزارش دستگاه‌های خود را به سمع و نظر مردم رسانده و در این زمینه از هیچ کوششی هم فروگذار نکنند.

‌وی در ادامه به تحرک و خدمتگذاری بیشتر، مدیران در طول ایام دهه فجر توصیه کرد و افزود: البته این مسئله هرگز به معنای آن نیست که مدیران و فرمانداران فقط در طول دهه فجر به این کار همت داشته باشند بلکه لازم که در تمام ایام سال با گذاشتن وقت و انجام دیدارهای مردمی حل کننده مشکلات مردم شهر یا روستای محل خدمت خود باشند.

شریعتی بیان کرد: عمده نارضایتی مردم ناشی از عدم دسترسی به مدیران است بطوریکه در طول بازدیدهایی که از شهرستانها و ادارات مختلف استان داشته‌ام مرتباً این قضیه به من گفته شده است لذا از این بابت به فرمانداران، مدیران کل و روسای ادارات وابسته در شهرستانها تاکید می‌کنم که در دسترس ارباب رجوع‌های خود باشند.

استاندار خوزستان یادآوری کرد: به علت کم بارشی‌هایی که امسال طی پاییز و زمستان در سطح استان و کشور داشته‌ایم متاسفانه با مسائل زیست محیطی متعددی چون گردوخاک و غیره مواجه شده‌ایم که البته لازم به ذکر است در سالجاری برخلاف بیشتر شدن تعداد روزهای پر گردوخاک، خوشبختانه شرایط پایدارتری را از لحاظ خدمات آب و برق داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دستگاههای متولی به نحو احسن در زمینه مبارزه با ریزگردها تاکنون انجام وظایفه کرده‌اند گفت: از جمله وظایف‌ اصلی ما در سالجاری، ساماندهی ۳۰ هزار هکتار از کانون‌های فوق بحرانی استان است که امیدواریم با ۱۲ هزار هکتار قبلی که در این خصوص انجام شده، بتوانیم تا پایان سال مصوبه ۴۲ هزار هکتاری دولت را اجرایی کنیم.

شریعتی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که قرار است در این ۳۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی انجام شود می‌توان به ۱۹ هزار هکتار کاشت نهال، ۱۱ هزار هکتار مرطوب کردن خاک و بحث قُرق منطقه اشاره کرد.

استاندار خوزستان در پایان ضمن تشکر از اهتمام دولت، مجلس در امر تأمین بودجه لازم برای ادامه مبارزه با ریزگردها و ساماندهی برق استان گفت: خوشبختانه چندی پیش به اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی کشور ۱۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با ریزگردها و ۵۰ میلیون دلار هم در بحث ساماندهی برق خوزستان برداشته شد؛ امیدواریم با تأمین اعتباری که در بودجه سال ۹۷ هم صورت می‌گیرد ما بتوانیم بر طبق مصوبه قبلی دولت، مابقی این ۳۲۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی استان را نیز ظرف پنج سال آینده ساماندهی کنیم.