در شورای اداری خوزستان:

آیت الله حیدری: مشکل ریزگردها و آب خوزستان حل نشود کل امنیت کشور به مخاطره می‌افتد

آیت‌الله حیدری بحث انتقال آب خوزستان را با مسئله امنیت کشور دارای ارتباط تنگاتنگ دانست و افزود: اگر مشکلات کنونی ریزگردها و آب استان حل نشود نه تنها امنیت خوزستان بلکه امنیت کل کشور هم به مخاطره خواهد افتاد. بنابراین ما به عنوان خدمتگذاران نظام و انقلاب به مسئولین محترم به صورت جدی هشدار می‌دهیم که این مسئله را از امنیت کشور جدا ندانند.

خورنا-احمدرضارستمی: در شورای اداری استان خوزستان که عصر امروز چهارم بهمن‌ماه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد آیت الله محسن حیدری آل کثیر نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز گفت: در روز شنبه هفته گذشته جلسه خیلی خوبی با حضور نمایندگان مجلس خبرگان خوزستان، نمایندگان استانی مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان با موضوع بررسی مشکلات استان بخصوص در زمینه ریزگرد‌ها و مسئله انتقال آب تشکیل شد و در آن راهکارهای قانونی رفع مشکلات مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: حل مشکلات کلان استان خوزستان و در رأس آنها مسئله انتقال آب به یک عزم استانی و همدلی و همگرایی همه نخبگان جامعه نیازمند است تا به امید خدا بتوانیم در این خصوص به نتیجه مطلوب برسیم.

آیت‌الله حیدری در ادامه ضمن ابراز رضایت از همدلی و همگرایی موجود در استان اظهار کرد:مشکلات استان خوزستان تنها جنبه‌های استانی ندارند بلکه بیشتر این مشکلات دارای جنبه ملی می‌باشند زیرا به خاطر موقعیت استراتژیک و ژئوپلوتیک خوزستان، به هیچ عنوان نمی‌توان سرنوشت آن را از کشور جدا دانست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: صرفنظر از نفت و مسائل دیگر، خوزستان در بحث کشاورزی به تنهایی می‌تواند درصد بسیار بالایی از محصولات غذایی کشور را تأمین کند.

وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان از لحاظ داشتن آب، خاک، هوا و آفتاب مناسب در کشور منحصر به فرد است خاطر نشان کرد: انجام هرگونه سیاستی که بر ضد این ترکیب خدادادی باشد نه تنها اجحاف به مردم استان است بلکه یک نوع خیانت به کشور هم حساب می‌آید زیرا مانع بهره‌بردن کل کشور از این منافع ملی می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: لذا براین اساس و برطبق نظر نماینده ولی فقیه در استان ما و تمامی مردم خوزستان خواهان این هستیم که تصمیم‌گیری در مورد آب خوزستان در شورای عالی امنیت ملی صورت پذیرد.

آیت‌الله حیدری بحث انتقال آب خوزستان را با مسئله امنیت کشور مرتبط دانست و افزود: اگر مشکلات کنونی ریزگردها و آب استان حل نشود نه تنها امنیت خوزستان بلکه امنیت کل کشور هم به مخاطره خواهد افتاد. بنابراین ما به عنوان خدمتگذاران نظام و انقلاب به مسئولین محترم به صورت جدی هشدار می‌دهیم که این مسئله را از امنیت کشور جدا ندانند.

وی در پایان ضمن هشدار به مسئولین کشور در خصوص بحث‌های امنیتی انتقال آب گفت: امیدواریم که وزارت نیرو با تجدید نظری که در سیاستهای انتقال آب خوزستان به عمل می‌آورد، از بروز هرگونه اتفاقات جبران ناپذیری در کشور جلوگیری کند.