نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

لزوم بررسی و کارشناسی بودجه سال ۹۷/ صدای مردم برای رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال شنیده شود

خورنا- فریدون حسنوند در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی به بخش اجرای طرح های تملک دارایی کشور، اظهار داشت: وزارت نفت تنها ۲۵۰۰ میلیارد تومان از این ردیف بودجه، آن هم تحت عنوان اسناد خزانه به طرح های تملک دارایی اختصاص داده است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولید برق و انرژی های تجدید پذیر، افزود: متاسفانه علی رغم تصریح ماده ۶ قانون حمایت از تولید برق، هیچ اعتباری به جهت پرداخت ما به تفاوت اعتبارات آن، پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بیش از یک هزار و یک صد میلیارد تومان به جهت اجرا و حمایت از طرح های تولید برق تجدید پذیر و روستایی تصویب شده است، عنوان کرد: تنها ۲۸۰ میلیارد تومان از این اعتبارات اختصاص یافت است.

وی با اشاره به برخی مشکلات پالایشگاه ستاره خلیج فارس و ظرفیت تولید ۳۶ میلیون لیتر در این پالایشگاه، گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیازمند اختصاص ۲۶۰ میلیون دلار است تا زمینه افزایش صادرات، ارز آوری، استقلال و خود کفایی کشور بیش از گذشته فراهم شود.

حسنوند با بیان این که باید بیش از گذشته نسبت به تکمیل فازهای پارس جنوبی تاکید و توجه داشت، ادامه داد: در صورت اختصاص ۳ میلیارد دلار به فازهای شش گانه پارس جنوبی، می توان سالیانه بیش از ۱۲ میلیارد دلار برای کشور ارز آوری کرد.

وی با اشاره به سهم ناچیز گاز رسانی و لزوم توجه به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در بودجه سال ۹۷، برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی بودجه سال آینده را ضروری دانست و افزود: مردم خواستار توجه جدی به مشکلات اقتصادی خود هستند.

نماینده مردم اندیمشک با بیان این که باید مطالبات مردم و صدای آن ها را شنید، عنوان کرد: اگر به رفع مشکلات اقتصادی و تقویت تولید ملی کشور و ایجاد اشتغال نگاه و توجه توجه نکنیم، نارضایتی شهروندان افزایش می یابد و به همین جهت باید به جهت بهبود اوضاع اقتصادی و تامین نیازهای شهروندان با جدیت اقدام و مشکلات موجود در این زمینه را رفع کرد، چرا که صدای مردم، توجه به اشتغال و بهبود اوضاع اقتصادی است.

انهای پیام/