کتاب “جوانمرد قصاب” زندگینامه داستانی شهید عبدالحسین کیانی منتشر شد

خورنا- کتاب «جوانمرد قصاب» به زندگی نامه داستانی شهید والامقام عبدالحسین کیانی از فرزندان دیار مقاومت و افتخار در هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.

این کتاب با موضوع زندگی، سیره و شخصیت شهید عبدالحسین کیانی تهیه و توسط گروه روایت گران شهدای دزفول به رشته تحریر درآمده و هم زمان با آغاز جشن های مردمی پیروزی انقلاب و در سه هزار نسخه به چاپ رسیده است.

کتاب جوانمرد قصاب دارای داستان های کوتاهی است که زندگی با خیر و برکت شهید والامقام عبدالحسین کیانی را در رشته کلام به تصویر می کشد و مخاطب را با حال و هوای جبهه‌های مقاومت و افتخارات رزمندگان اسلام در میدان های نبرد هشت سال دفاع مقدس آشنا می کند.

«سودشان برای خودتان»، «کسی در شهر نیست»، «امام حسین(ع) همه ما را می‌بخشد»، «شافعی وحدت»، «از این مال انفاق بکن» از جمله داستان‌های کتاب جوانمرد قصاب بوده و پس از انتشار در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر قرار گرفته است.

از جمله ویژگی‌های کتاب جوانمرد قصاب، مصاحبه با دوستان و بستگان شهید والامقام عبدالحسین کیانی است که سبب ارائه تصویر مناسب از این شهید والا مقام و سیره عملی و اعتقادی آن و نحوه شهادت وی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم شهید والامقام عبدالحسین کیانی معروف به مش عبدالحسین به عنوان نخستین پرچم‌دار دوکوهه حمزه سیدالشهدا(ع) و میدان نبرد فتح المبین، شناخته و هم چنین از شهدای شاخص بسیج اصناف استان خوزستان است.

شهید عالی‌قدر عبدالحسین کیانی در سال ۱۳۱۸ دیده به جهان گشود و پس از آغاز حمله صدام به مرزهای معنوی و جغرافیایی ایران اسلامی زن و بچه‌هایش، مغازه و دامداری‌اش، خانه و کاشانه‌اش را رها می‌کند و دل می‌زند به دریای پر خروش و افتخار فتح المبین.

سرانجام این شهید والامقام در چهارم فروردین ماه ۱۳۶۱ و پس اصابت ۱۲ گلوله در چهل و سومین بهار عمرش رهسپار کربلا می‌شود و عطر آسمان را با قدم‌های اهل بیت(ع) در تاریخ شکوه و افتخار ثبت و ماندگار می‌کند.

شهید عبدالحسین کیانی در وصیت نامه خود با تاکید بر حرکت در مسیر اهل بیت(ع) توجه به مسیر الهی را یک منطق ضروری می‌داند و می‌گوید: انگیزه‌ای که مرا به جبهه کشانده است این است، سال‌های سال که من خود را مسلمان و شیعه دانسته‌ام در مجالس تعزیه اباعبدالله الحسین(ع) شرکت کرده‌ام و وقتی که مرثیه اباعبدالله(ع) خوانده شده آرزو داشته‌ام که‌ ای کاش من در روز عاشورا می‌بودم و در رکاب امام حسین(ع) و برای رضای خدا شهید می‌شدم و به خاندان عصمت و طهارت(ع) خدمتی می‌کردم و خوشبختانه اکنون این توفیق را پیدا کرده‌ام که در این جنگ با کفار بعثی شرکت کنم.

انتهای پیام/