در شورای اشتغال استان؛

معاون اقتصادی استاندار خوزستان: بیشتر افراد دارای درآمد در سالهای ۸۴ تا ۹۴ جذب بازار کار شده‌اند

معاون امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان ضمن انتقاد از اشتغالزایی ایجاد شده در فاصله‌ زمانی بین سالهای ۸۴ تا ۹۴ تصریح کرد: طی این دوره از تعداد هشت میلیون نفری که به بازار کار وارد شده‌اند چیزی بالغ بر ۶/۵ میلیون نفر آن متعلق به جمعیت غیر فعال جامعه یعنی افراد دارای درآمد و بیکار بوده است.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست شورای اشتغال استان خوزستان سید علی بحرینی مقدم گفت: همانطور که استحضار دارید یکی از دلایل مهم بالا بودن نرخ بیکاری طی سالهای اخیر، خصوصا در بین سالهای ۸۴ تا ۹۴ اینست که علیرغم رسیدن تعداد زیادی از جمعیت کشور به سن کار، ما نتوانستیم فرصت‌های شغلی زیادی را طی این سالها برای آنها ایجاد کنیم.

وی ضمن انتقاد از اشتغالزایی ایجاد شده در فاصله‌ زمانی بین سالهای ۸۴ تا ۹۴ تصریح کرد: طی این فاصله زمانی از تعداد هشت میلیون نفری که به بازار کار وارد شده‌اند چیزی بالغ بر ۶/۵ میلیون نفر آن متعلق به جمعیت غیر فعال جامعه یعنی افراد دارای درآمد و بیکار بوده است.

بحرینی در پایان ساختار بازار کار کشور را نامتناسب با میزان توانمندی‌های جویندگان کار دانست و خاطر نشان کرد: براین اساس لازم است که ما با توجه به فراوانی تعداد دانش ‌آموختگان دانشگاهی کشور علاوه بر افزایشی کمی که در ظرفیت‌های شغلی می‌دهیم به لحاظ کیفی هم بازار کار را با میزان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان به یک هماهنگی و یکسانی برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری خورنا منظور از جمعیت غیر فعال یعنی افرادی از جامعه که دارای درآمد بوده ولی بدون کار هستند مانند زنان خانه‌دار، محصلین و تمامی کسانی که به نوعی تحت تکلف سرپرست خانوار خود می‌باشند.