سخنی با نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی

خورنا |

شاهی طلبی برو گدای همه باش                    
بیگانه ز خویش و آشنای همه باش

خواهی که تو را چو تاج بر سر دارند                  
دست همه گیر و خاک پای همه باش

                                                   (ابوسعید ابوالخیر)

برادر پاپی زاده شما می­دانی که دزفول بزرگ تنها یک شهر نیست بلکه به مثابه یک تمدن است با فرهنگ غنی شیعی و ایرانی، این بدان معنی است که این شهر برخوردار از منش خاص است و خود دارای ارزش­ها و هنجارهای مختص به خود است. این فرهنگ قادر است، فرهنگ­های مهاجر را جذب کند برجستگی­های آن فرهنگ­ها را نگه دارد و هنجارهای خود را توجیه نماید. این شهر به لحاظ آب و هوای خوب و زمین های مستعد کشاورزی پذیرای کار آفرینان از جاهای مختلف است. این شهر کانون زاگرس نشینان عزیز و مرکز قومیت­های عرب محترم است. جوانان فهیم و نخبه این شهر مانند شما توانایی اداره­ ی مجموعه های بزرگ را دارند و       می­توانند در حل مسائل کشوری اثرگذار باشند.

آنچه که این روزها موجب ناخشنودی علاقمندان به دزفول شده بکارگیری غیر دزفولی در منصب مهم و اثرگذار فرمانداری نیست بلکه بکارگیری فردی است که خود را شناخته و آمادگی پذیرش این سمت مهم را داشته باشد. شما می­دانید علیرغم ناراحتی از انتصاب سرپرست قبلی، دزفول دوستان مشترک تلاش کردند ایشان را در طراز دزفول بزرگ کمک و یاری نمایند (که خود ایشان این موضوع را می­دانند) ولی متأسفانه اقدام خلاف شأن منجر به شرایطی شد که دوام این خدمتگزار در دزفول غیرممکن گردید. برادر پاپی مطمئناً شما در این چند سال مسئولیت باید شناخت کاملی نسبت به نیازمندی­های دزفول بزرگ داشته باشید من به عنوان خیر خواه شما این نکات را عرض می­نمایم.

۱-­ خشم عمومی مردم، خشنودی خواص را از بین می­برد. مادر در روزگار سختی، احتیاج به یاری مردم داریم. مردم باید احساس رضایت داشته باشند که مجدداً پای صندوق رأی بیایند.

۲-­ نماینده دولت اگر ناکارآمد باشد نظام اداری شهر ناکارآمد می­شود و زحمات شما را در مجلس از بین می­برد و منجر به سرخوردگی عمومی می­گردد.

۳- لازم است با جلسات متعدد با بزرگان قومیت زمینه اختلاف قومی را از بین ببرید تا این جابجایی به معنی مخالفت با قومیت تلقی نگردد، نگذارید نویسندگان سایت­های منحرف وحدت دزفول بزرگ را بهم بزنند.

۴- معیارهای انتخاب فرماندار برای دزفول کاملاً مشخص است. نه دچار جوّ شوید و نه یک جانبه­ نگری داشته باشید بیان این جمله از طرف شما که “من با فرماندار دزفولی موافق نیستم” به حیثیت شما لطمه می­زند. هر کس براساس معیارهای وزارت کشور فرماندار شد همه باید با او به عنوان نماینده عالی دولت همکاری کنند و می­کنند.

۵- بیائیم دست در دست هم زمینه پیشرفت و عدالت را در دزفول بزرگ فراهم نمائیم دزفول را محیطی با رونق اقتصاد معیشتی- کشاورزی آباد کنیم.

دزفول را با جوانان پُر شورش (اعم از بختیاری- لر- عرب- روستایی و شهری) مانند گذشته الگوی فرهنگی اصیل اسلامی تعریف کنیم و این عزیزان را برای کسب مناصب مدیریتی استان و کشور آماده نمائیم. و فرمانداری در طراز دزفول بزرگ منصوب نمائیم.

با آرزوی دوام خدمت و عزت مستدام برای شما ۱/۱۱/۹۶

عبدالحمید سلمان خاکسار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *