مراسم گرامیداشت چهارشنبه سیاه اندیمشک برگزار شد

خورنا/ مراسم گرامی داشت چهارشنبه سیاه اندیمشک با عنوان شهدای انقلاب اندیمشک شامگاه چهارشنبه با حضور گسترده مردم، جمعی از انقلابیون و شاهدان عینی چهارشنبه سیاه و جمعی از مسئولین محلی در کوی شهدای اندیمشک برگزار شد.

در واقعه چهارشنبه سیاه اندیمشک مزدوران رژیم شاهنشاهی از چهارراه شهید بهشتی (اوایل اندیمشک) تا کوی شهدا (ساختمون) و خیابان پاسداران (آریا قدیم) مردم را به خاک و خون کشیدند.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی نوری، اظهار کرد: چهارشنبه سیاه اندیمشک حادثه غرورآفرین تاریخ اندیمشک است، ما برای انقلاب و اهتزاز پرچم ایران اسلامی هزینه‌ها داده‌ایم و به برکت شهدا و به برکت بصیرت پدران ما در دوران انقلاب و به برکت حضور جوانان، نظام اسلامی امروز بر قله رفیع اقتدار ایستاده است.

وی افزود: کسی که می‌خواهد درراه شهدا قدم بگذارد، باید روح و عزت‌نفس خود را پرورش داده و به بیماری‌های نفس را بزداید تا بتواند در راه شهدا قرار بگیرد.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: اندیمشک اولین شهر استان خوزستان بود که مجسمه شاه را به پایین کشید و این یعنی بصیرت و آگاهی که این بصیرت را در فتنه اخیر نیز مردم اندیمشک نشان دادند.

وی گفت: در طول تاریخ جامعه لر و بختیاری همیشه در مقابل حکومت‌ها موضع داشته‌اند، اما حکومتی هایی را که باجان و دل پذیرفتند نخست حکومت امام علی (ع) و دیگری هم حکومت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است.

در پایان این مراسم سه تن از حاضران و شاهدان عینی چهارشنبه سیاه اندیمشک، سبز مراد صادقی، حسن ماکنالی و عبدالرضا حسینی این واقعه را از زاویای مختلف روایت کردند همچنین با اهدای لوح یادبود و هدایایی از خانواده‌های شهدای انقلاب اندیمشک و جمعی از بسیجیان فعال تقدیر شد.

انتهای پیام/