میزان تولید سبزی و صیفی اندیمشک به ۲۳۵ هزار تن رسید

سید هدایت‌الله موسوی اظهارداشت: شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان گندم استان خوزستان است و با توجه به ظرفیت گسترده این شهرستان در حوزه تولیدات کشاورزی، امسال ویژه برنامه‌های مختلفی به جهت حمایت از کشاورزان و افزایش تولیدات این حوزه به اجرا رسیده است.

وی با بیان این که امسال بیش از ۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال، بیش از ۸۰ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به اینکه این هم‌چنین امسال بیش از ۶هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت سبزی و صیفی جات اختصاص یافته است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال و در فصل کشت پاییز و زمستان، بیش از ۲۳۵ هزار تن محصول سبزی و صیفی در شهرستان اندیمشک برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۷ هزار تن از تولیدات این زمینه، مربوط به تولید انواع سبزی جات غده‌ای و میوه‌ای بوده، گفت: امسال بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت سبزی جات غده‌ای و میوه‌ای، اختصاص یافته است.

موسوی با بیان این هم چنین امسال بیش از ۲۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت انواع سبزی جات برگی اختصاص یافته است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال، بیش از ۱۲۰ هزار تن انواع سبزی جات برگی در اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: هم چنین امسال انواع محصولات جالیزی در بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک کشت و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸ هزارتن از این نوع محصولات در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به ظرفیت گسترده اندیمشک در حوزه صادرات انواع محصولات کشاورزی، بیان کرد: امسال بیش از ۲۵ هزار تن محصول کشاورزی تولید شده شهرستان اندیمشک به ارزش ۱۸ میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

وی با بیان این که با این میزان صادرات امکان ایجاد بیش از یک هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان اندیمشک فراهم شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ارزش ریالی میزان صادرات محصولات کشاورزی اندیمشک به بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ش