ناراحتی استاندار خوزستان از عدم‌حضور برخی از مدیران کل استانی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان هندیجان

استاندار خوزستان نسبت به عدم حضور برخی مسئولان استان در جلسات شهرستانی اظهار نارضایتی کرد و خواستار علت غیبت آن ها شد.

 به گزارش پایگاه خبری خورنا غلامرضا شریعتی روز جمعه در کارگروه اشتغال هندیجان که در این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: قرار نبود در این جلسه حضور داشته باشم به همین دلیل برخی از مدیران استانی نیز در این کارگروه شرکت نکرده و نفر جایگزین فرستادند که جای تاسف دارد.

استاندار خوزستان گفت: برخی مدیران برای حل مشکلات استان در جلسات شرکت نمی کنند و تنها برای شخص استاندار و برای دیده شدن در جلسات شرکت می کنند که اقدام پسندیده ای نیست.

وی افزود: شان و جایگاه مدیران بالاتر از آن است که در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان هندیجان شرکت کنند که این مورد یک انتقاد جدی به تمام مسئولان استان چه در استانداری و یا سایر ارگان های دیگر است و اعلام می کنم تکرار این موضوع به هر علت و بهانه ای از هیچ کس پذیرفته نیست.

وی عنوان کرد: اگر ما مسئولیتی را پذیرفتیم باید به طور شبانه روز در خدمت مردم باشیم در غیر این صورت جای خود را به کسی دیگر دهیم.

شریعتی افزود: با توجه به این که تاکید دولت به خدمتگزاری به مردم است عدم حضور مدیران در جلسات پذیرفته نیست و همه باید کتبا علت غیبت خود را به استانداری اعلام کنند.

شریعتی با اشاره به این که از این پس غیبت هیچ یک از مسئولان استان در جلسات مختلف به ویژه کارگروه اشتغال که دغدغه اصلی کشور به شمار می رود، پذیرفتنی نیست افزود: شرکت نکردن مکرر مسئولان دستگاه ها در جلسات موجب نگرانی ما در آینده خواهد شد لذا هر کس نمی تواند نسبت به وظایف خود متعهد باشد به ما اعلام کند.

وی با اشاره به این که حضور یا عدم حضور استاندار نباید مبنای یک جلسه قرار گیرد افزود: اهمیت یک جلسه به موضوع و محتویات آن است لذا انتظار می رود مسئولان استان خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم بسیج کنند نه این که تنها با زبان متعهد به انجام کاری شویم.

استاندار خوزستان افزود: ما مسئولان بر خوان نعمت نظام نشسته ایم اما متاسفانه کفران نعمت می کنیم و به جای خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات آن ها احساس دین نمی کنیم.

وی گفت: در این خصوص رعایت اصل امر به معروف و نهی از منکر به مراتب لحاظ شده لذا از این پس این گونه موارد را به طور جدی دنبال می کنیم و با مسئولان خاطی برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: ما نباید نسبت به درد جامعه بی تفاوت باشیم و از کنار آن عبور کنیم، اگر بنا بر این است که استان در زمینه های مختلف رشد کند باید مشکلات مردم و مهمتر از آن موضوع بیکاری دغدغه اصلی مسئولان باشد.

شریعتی اضافه کرد: رشد و پیشرفت یک استان برخاسته از همت و تلاش مسئولان آن منطقه است لذا اگر تاکنون پیشرفتی در استان حاصل نشده به دلیل آن است که فعل خواستن را در عمل ثابت نکردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در جلسات ما حاشیه بر متن غلبه می کند و به دنبال بهانه گیری و مقصر کردن یکدیگر هستیم و هیچ موقع برای عمران و آبادانی استان تلاش نکرده ایم که نمی دانم این موضوع تا چه موقع ادامه خواهد داشت.

وی گفت: به جای این که در کنار یکدیگر مشکلات استان را برطرف کنیم تنها به فکر ایراد گرفتن از هم هستیم که اگر بنا باشد این استان در جهت توسعه گام های اساسی بردارد ابتدا مسئولان باید منیت ها را کنار بگذارند و برای رشد و ترقی استان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی گفت: قاعده نظام الهی بر آن است که هر انسانی فارغ از دین، رنگ و قومیت نتیجه سعی و تلاش کار خود را می بیند حال این که ما بنشینیم و تصور کنیم از آسمان چیزی برایمان نازل می شود خارج از نظام طبیعت الهی است و از این طریق چیزی عایدمان نمی شود لذا باید تلاش کرد.

استاندار خوزستان به نرخ بیکاری در شهرستان هندیجان اشاره کرد و گفت: وضعیت اشتغال شهرستان هندیجان به علت مباحثی همچون صیادی، ته لنجی و بازرگانی از شرایط نسبتا خوبی نسبت به سایر نقاط استان برخوردار است اگر چه در یکی دو سال اخیر به دلیل خشکسالی مشکلات زیادی برای کشاورزی این شهرستان به وجود آمده است به همین جهت به طور جدی پیگیر خسارات و زیان های وارده به کشاورزان شهرستان های هندیجان و شادگان هستیم.

وی در ادامه به احداث سد خیرآباد برای بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان هندیجان اشاره کرد و گفت: برای معضل بی آبی کشاورزان هندیجان مقرر شد با احداث سد خیرآباد مشکل کشاورزان این منطقه برطرف شود.

وی گفت: از طرفی برای راه اندازی هر چه سریع تر درخواست کردیم هزینه احداث این سد، از منابع درآمد آب و برق استان تامین شود که از ابتدای سال ۹۷ کار اجرایی آن آغاز می شود.

شریعتی در پایان به پروژه نیمه تمام جاده هندیجان – ماهشر اشاره کرد و گفت: این پروژه را از نزدیک دیدم و طی صحبتی که با پیمانکار آن داشتم تا پایان سال جاری با تکمیل این طرح جاده هندیجان – ماهشهر چهار بانده شده و از شرایط مناسبی برخوردار می شود.

در ابتدای این نشست مسئولان شهرستان هندیجان علاوه بر بیان مشکلات موجود در این منطقه خواستار رفع موضوع بی آبی کشاورزان هندیجان شدند./ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *