در ستاد بحران استان؛

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان: خشکسالی و خسارت در خوزستان بر کل کشور تاثیر می‌گذارد

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان: یکی از ویژگی‌های استان خوزستان اینست که اگر دچار خشکسالی و خسارت شود این مسئله بر کل کشور هم تاثیر می‌گذارد زیرا استان تامین کننده گندم حداقل ۱۱/۵ میلیون نفر در کشور است.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست ستاد بحران استان خوزستان کیخسرو چنگلوایی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: از آنجاییکه خشکسالی همیشه اثر خود را در یک سال بعد نشان می‌دهد لازم است که از همین الان ممنوعیت کشت تابستانه را در تمامی حوزه‌های آبریز استان اعلام کنیم.

چنگلوایی در ادامه بر ضرورت همراهی مردم با مسئولین در امر مقابله با خشکسالی تاکید کرد و افزود: براین اساس لازم که نمایندگانی از کشاورزان استان با هماهنگی جهاد کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی و سازمان آب و برق از نزدیک وضعیت کنونی سدهای استان را مشاهده کنند تا پس از دیدن تاثیرات خشکسالی و کاهش آب پشت سدها، بهتر بتوانند در انجام برنامه‌های توزیع آب با مسئولین استان همراهی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطر نشان کرد: باید یک پیگیری جدی برای رهاسازی آب از سد کوثر صورت بگیرد تا با اینکار حداقل بتوانیم چهار تا پنج هزار هکتار از اراضی کشت شده در حوزه هندیجان، زهره و خیرآباد را از مرگ حتمی نجات دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید حتما در آینده نزدیک جلسه ستاد بحران کشور را در استان با حضور وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان بحران کشور برگزار کنیم تا بدین وسیله بخشی از این بحران و بار منفی ایجاد شده از آن را با همکاری تمامی دست‌ اندرکاران کشوری بتوانیم مرتفع سازیم.