مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک مطرح کرد

آماده‌باش نیروهای بهداشتی و درمانی اندیمشک برای خدمت‌رسانی به بیماران دچار مشکل در گرد و خاک/در گرد و خاک از فعالیتی که منجر به افزایش ضربان قلب شود خودداری کنید

خورنا/ نجفی مدیر شبکه بهداشت اندیمشک با اشاره به آماده‌باش نیروهای بهداشتی و درمانی اندیمشک برای خدمت‌رسانی به بیماران دچار مشکل در گرد و خاک گفت: انجام ورزش و فعالیت‌هایی که منجر به افزایش ضربان قلب شده، خطر تنگی نفس را افزایش می‌دهد.

نجفی اظهار کرد: شهروندان تا حد امکان از منازل خود به دلیل وجود پدیده ریزگرد خارج نشوند.

وی افزود: بیماران ریوی، قلبی، افراد مسن و کودکان بیشتر در خطر آسیب دیدن هستند و در صورت امکان از تردد غیر الزامی امتنا کنند.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اندیمشک گفت: در پی شرایط جوی نامساعد اخیر تمام مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان اندیمشک در آماده باش کامل هستند.

مهندس نجفی با بیان این‌که کودکان کمتر از ۸ سال، افراد میان‌سال و زنان باردار از انجام تنفس عمیق خودداری کنند افزود: با توجه به شرایط جوی نامساعد از هر گونه فعالیت ورزشی که منجر به افزایش ضربان قلب شود اکیدا خودداری کنند.

وی با بیان این‌که انجام ورزش باعث افزایش ضربان قلب و تنگی نفس خواهد شد، تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز تنگی نفس، احساس خفگی، حالت تهوع و سردرد شدید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت اندیمشک با اشاره به اینکه افراد بالای ۶۰ سال، کودکان کمتر از ۸ سال و بیماران ریوی، قلبی در معرض خطر بیشتر قرار دارند، بیان کرد: در هنگام خروج از خانه از ماسک فیلتردار استفاده شود و در صورت دسترس نبودن از پارچه‌ای که دهان و بینی را کاملا گرفته باشد استفاده کنند.

وی در خاتمه گفت: مراکزبهداشتی و درمانی، مراکز اورژانس۱۱۵ و بیمارستان امام علی(ع) آماده‌ی خدمت‌رسانی به شهروندان اندیمشک هستند.