افتتاح بلوک زایمانی بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندرماهشهر با حضور معاون وزیر بهداشت

خورنا|باقرگل فر: بلوک زایمانی بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر مشتمل بر شش اتاق LDR صبح امروز با حضور معاون وزیر بهداشت افتتاح شد.

صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه) در جریان سفر دکتر قاسم جان‌بابایی؛ معاون درمان وزارت بهداشت به خوزستان، بخش LDR بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت افتتاح شد.

این بخش که عملیات اجرایی آن از آغاز سال گذشته کلنگ‌زنی شده بود، مشتمل بر شش اتاق زایمان و دارای مساحت ۵۰۰ مترمربع است که در آن امکان حضور همسر مادر باردار حین عمل زایمان به منظور حمایت روانی از مادران باردار در حین عمل فراهم شده است.

جان‌بابایی صبح امروز به منظور بازدید از پروژه‌های درمانی و روند ارائه خدمات درمانی در برخی بیمارستان‌ها وارد خوزستان شد و در بدو ورود خود ضمن افتتاح بخش LDR بیمارستان معرفی ماهشهر از سایر بخش‌های بیمارستان بازدید کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت بر لزوم فراهم آوردن شرایط احداث ساختمان جایگزین بیمارستان ماهشهر تاکید کرد.

در حاشیه افتتاح بلوک زایمان و بازدید از روند ارائه خدمات درمانی در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر از لحاظ ساختار فیزیکی، بیمارستانی بسیار قدیمی است، و باید در آینده بتوانیم از طریق فاینانس شرایط احداث ساختمان جایگزین را برای این بیمارستان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در این بیمارستان از قبیل توسعه اورژانس آغاز شده که پروژه‌ای بسیار خوب و ضروری بوده و خوشبختانه از لحاظ فضای فیزیکی این پروژه رو به اتمام است. تجهیز اورژانس بیمارستان نیز باید تا یک ماه آینده انجام ‌گیرد تا مردم بتوانند از خدمات اورژانس جدید این بیمارستان استفاده کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: وضعیت NICU (مراقبت‌های ویژه نوزادان)، مشکل دیگر بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر است. یکی از معضلات این بیمارستان نداشتن NICU است. در این زمینه پیشنهاداتی از قبیل توسعه فضای فیزیکی را ارائه کردیم تا بخش NICU استانداردتری نسبت به وضعیت فعلی برای این بیمارستان داشته باشیم.

جان‌بابایی ادامه داد: کمک به هتلینگ این بیمارستان از دیگر مواردی است که در بازدید امروز مطرح شد که البته برخی از بخش‌های این بیمارستان در این زمینه کارهای خوبی آغاز کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت، با توجه حادثه‌خیز بودن شهر ماهشهر از نظر وجود صنایع سنگین چه تمهیداتی در این زمینه اندیشیده است؟ گفت: ما که نباید کمک کنیم. باید نفت و پتروشیمی کمک کنند. متأسفانه وزارت نفت و همچنین پتروشیمی‌ها در این زمینه حق مطلب را ادا نمی‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: به دلیل وجود صنایع و واحدهای پتروشیمی در ماهشهر آلودگی‌هایی در این شهر ایجاد می‌شود و وزارت نفت در قبال آلودگی زیست‌محیطی که در ماهشهر ایجاد می‌کند، باید برای سلامت مردم این شهر هزینه کند که در قانون نیز به این بحث اشاره شده است. اما تنها یک بیمارستان احداث کرده‌اند که از مرکز شهر فاصله دارد.

جان‌بابایی افزود: وزارت نفت زمانی که این همه درآمد از پتروشیمی‌های ماهشهر کسب می‌کند، چرا حق را نمی‌دهد؟ البته نمی‌خواهیم بگوییم که تکلیفی به عهده ما نیست.

وی بیان کرد: تکلیف وزارت بهداشت این است که بیمارستان جایگزین بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر را احداث و تجهیزات لازم را تأمین کند. اما وزارت نفت نیز تکلیف دارد که برای سلامت مردم این شهر و نه تنها برای کارمندان خود، کارهایی انجام دهد.

بازدید از بیمارستان‌های شهرهای رامشیر، رامهرمز و باغملک از دیگر برنامه‌های سفر امروز جان‌بابایی به خوزستان است./ایسنا