رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج‌فارس خبر داد

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و اقوام بندر ماهشهر هم‌زمان با رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج‌فارس بندر ماهشهر گفت: هم‌زمان با رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان‌پهلوان تختی در بندر ماهشهر چهارمین نمایشگاه صنایع‌دستی و اقوام در این شهرستان برپا می‌شود.

عباس اویسی عصر امروز  اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه صنایع‌دستی و اقوام بندر ماهشهر امسال به همت انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج‌فارس و با همکاری و پشتیبانی فرمانداری، اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری، شهرداری و اتحادیه اصناف این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه به‌منظور معرفی تاریخ، قدمت و فرهنگ چندین هزارساله بندر کهن ماهشهر و احیای آداب و سنن، صنایع‌دستی، البسه، غذاها و شیرینی‌های محلی منطقه برگزار می‌شود.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج‌فارس بندر ماهشهر عنوان کرد: همچنین در کنار غرفه‌هایی از استان، غرفه‌هایی نیز از سایر نقاط کشور و از استان‌های تهران، همدان، اصفهان، یزد، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان شرقی برپا خواهد شد.

اویسی گفت: این نمایشگاه هم‌زمان با رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان‌پهلوان تختی که پنجم و ششم بهمن‌ماه امسال به میزبانی بندر ماهشهر برگزار می‌شود برپا خواهد شد و هدف آن حمایت از تولیدات بومی و معرفی توانمندی‌های داخلی است.

وی بیان کرد: برگزاری هم‌زمان نمایشگاه صنایع‌دستی و اقوام در کنار مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان‌پهلوان تختی که هر دو نماد افتخارات این مردم هستند در ایام‌الله دهه فجر که خروش تاریخی ملت ایران در برابر استعمار است می‌تواند میعادگاه مردمانی باشد که دل درگرو این مرز و بوم دارند.

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *