تبیین ویژگی ها و مزایای طرح ملی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) در سومین نشست کمیته ساماندهی سواحل استان خوزستان

خورنا|باقرگل فر:سومین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان به ریاست دکتر شریعتی استاندار خوزستان و با حضور مهندس خلیلی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی و فرمانداران شهرهای ساحلی استان در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام خبر اظهار داشت: در این نشست الزامات طرح مطالعاتی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان خوزستان (ICZM) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در ادامه افزود: در این نشست دکتر شریعتی به اهمیت شهرهای ساحلی و معیشت و ارتزاق مردم اشاره و خاطر نشان کرد: استان خوزستان با برخورداری از یک هزار و ۱۸۶ کیلومتر ساحل و ۷ بندر بزرگ و کوچک، جزء استان های تأثیر گذار در حوزه حمل و نقل دریایی کشور به شمار می آید و لذا با توجه به اهمیت سواحل و بنادر در این استان، رعایت ساماندهی و مدیریت سواحل می باید مورد توجه مدیران کل و فرمانداران شهرهای ساحلی استان قرار گیرد.

مهندس عادل دریس بیان داشت: در جریان این نشست مهندس خلیلی- مدیرکل سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی- بر الزامات اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) به مثابه سند راهبردی و ملی تاکید کرده  و ضرورت همکاری و هم افزایی همه ی دستگاه های اجرایی استان خوزستان را در مرحله ی جمع آوری  مطالعات و تدقیق  جزییات این طرح در مناطق ساحلی استان یادآور شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به عنوان سومین سخنران در این نشست به تبیین مراحل چهارگانه طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) از بدو شکل گیری تا کنون پرداخته و   ویژگی ها و مزایای اجرا، کاربردهای متعدد آن، تأثیرش بر توسعه و ایجاد فرصت های جدید اقتصادی در مناطق ساحلی را  تشریح کرد.

مهندس دریس همچنین رفع ابهامات در خصوص نحوه ی اجرای این طرح  از طریق پرسش و پاسخ  بین مدیران سازمان بنادر و دریانوردی  و مدیران استانی از دیگر بخش های این نشست عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به اینکه خروجی مطالعات این طرح ملی موجب هدایت سرمایه ها به سمت سواحل خواهد شد، اظهار امیدواری کرد امکان بهره برداری بیشتر از کرانه های ساحلی استان خوزستان برای ایجاد فرصت  های جدید و مولد اقتصادی فراهم گردد.