میزان تولید گندم در اندیمشک به ۸۰ هزار تن رسید

سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: توجه به تقویت تولید داخلی و افزایش صادرات، یکی از مهم‌ترین نیازهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در کشور و شهرستان اندیمشک است.

وی با بیان این که توجه به توسعه تولید و صادرات محصولات کشاورزی نقشی مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال، بیش از۱۸ میلیون دلار و به ارزش ریالی ۷۵۰ میلیارد ریال محصول کشاورزی اندیمشک به کشورهای مختلف جهان صادر شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به این که کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه بیش‌ترین میزان صادرات محصولات کشاورزی اندیمشک را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: این تولیدات به میزان ۲۵ هزار تن محصول کشاورزی به کشورهای مختلف جهان صادر و بیش از یک هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شهرستان اندیمشک در حوزه تولیدات کشاورزی، گفت: هم چنین امسال پیگیری‌های گسترده‌ای در شهرستان به جهت توسعه کشت گندم اجرا و پیش بینی می‌شود امسال، بیش از ۸۰ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک برداشت شود.

موسوی با اشاره به این که امسال بیش از ۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت گندم اختصاص یافته است، بیان کرد: توجه به تأمین نیازهای کشاورزان و توزیع بذر گندم یارانه‌ای، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی اندیمشک به جهت توسعه کشت و تولید گندم در شهرستان است.

وی با بیان این که امسال ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت گندم دیم و بیش از ۱۲ هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاصی یافته است، افزود: هم چنین امسال، کشاورزان اندیمشک بیش از ۴ هزار تن بذر گندم یارانه‌ای دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک ادامه داد: میزان اختصاص بذر گندم یارانه‌ای در شهرستان اندیمشک به ازای هر هکتار از اراضی اختصاص یافته به کشت گندم، ۲۰۰ کیلو بوده و این میزان بذر در اختیار کشاورزان شهرستان قرارگرفته است.

وی با بیان این که شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید گندم استان خوزستان است، گفت: توجه به توسعه کشت گندم و خود کفایی در تولید این محصول مهم کشاورزی یکی از اهداف مهم جهاد کشاورزی اندیمشک بوده و این نهاد خدمت رسان از کشاورزان شهرستان و سرمایه گذاران به جهت حضور و در فرصت‌های اقتصادی و اشتغال زا اندیمشک در حوزهکشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط با تولیدات کشاورزی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/