آئین گرامی‌داشت محمد اسماعیلی سزاری در اندیمشک برگزار می‌شود

به گزارش خورنا از اندیمشک، با حضور جمعی از مسئولان محلی، اولین جلسه هماهنگی برگزاری یادواره محمد اسماعیلی سزاری از شهدای پر افتخار شهرستان اندیمشک در اداره کل راه آهن زاگرس، برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نوری در این جلسه‌ اظهار داشت: تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های ویژه معرفی و گرامی داشت محمد اسماعیلی سزاری در شهرستان اندیمشک لازم و ضروری است و باید روند اقدامات مربوط به این حوزه تسریع گردد.

امام جمعه شهرستان اندیمشک با بیان نقش مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس نقشی مهم و تاریخی در دفاع از مرزهای میهنی و معنوی ما داشته و باید بیش از گذشته با توجه به نیازهای امروز کشور نسبت به معرفی و ثبت این حماسه‌ها تلاش کرد.

مهردار انصاری نیز در این جلسه عنوان کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم و موثر در پشیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس داشته و توانست در این عرصه، افتخارات گسترده ای را برای کشور و تامین امنیت مردم ثبت و ماندگار کند.

مدیر کل راه آهن زاگرس با تقدیر از نقش محمد اسماعیلی در نجات جان ۷۰۰ مسافر رزمنده جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، ادامه داد: ایجاد نماد و یادمانی در محل حادثه مذکور و معرفی این چهره ایثارگر راه آهن در تورهای قطار گردشگری از جمله برنامه‌های اداره کل راه آهن زاگرس برای تقدیر از این شهید والا مقام است.

پیمان جهانگیری نیز در این جلسه بیان کرد: حماسه‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس برای همیشه در باور و تقویم انقلاب شکوهمند اسلامی ثبت و ماندگار شده است و از خاطر و باور مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی پاک نمی‌شود.

فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: ۳۲ سال از ایثارگری محمد اسماعیلی سزاری گذشته اما هنوز حماسه وی در شهرستان اندیمشک زنده است و به همین جهت، باید با برگزاری مراسم‌های متنوع، یاد این چهره فداکار عرصه راه آهن کشور را، گرامی داریم.

مرتضی طیبی نیز در این جلسه ضمن بررسی حماسه نجات ۷۰۰ رزمنده دفاع مقدس توسط محمد اسماعیلی سزاری، افزود: تولید و پخش مستند قربانگاه اسماعیل توسط مجموعه روایت فتح در سال‌های اخیر و از طریق رسانه ملی، پیگیری جهت ثبت محمد اسماعیلی سزاری به عنوان شهید در سطح استان و کشور از جمله اقداماتی است که در طول سال‌های اخیر و به جهت گرامی داشت یاد محمد اسماعیلی سزاری به اجرا رسیده است.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: هم‌چنین تالیف یک جلد کتاب، ساخت مستندی جدید در ارتباط با حماسه محمد اسماعیلی در نجات جان ۷۰۰ رزمنده دفاع مقدس، برگزاری یادواره این شهید والا مقام با حضور سخنرانی از چهره های مطرح کشور از جمله دیگر اقداماتی است که به زودی در شهرستان اندیمشک و با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطر این شهید والا مقام، طراحی و به اجرا می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بسیجی شهید محمد اسماعیلی سزاری، در یکی از شب‌های سال ۱۳۶۴ وقتی می‌بینید که مسیر قطار حامل رزمنده گان هشت سال دفاع مقدس مسدود شده است، با روشن کردن فانوس و اقدامات لازم از بروز سانحه خطرناک و سقوط قطاری که بیش از ۷۰۰ رزمنده را در خود جای داده جلوگیری می‌کند و در نهایت جان خود را در این حادثه از دست می‌دهد.

اولین یادواره شهید محمد اسماعیلی سزاری، اواخر اسفند ماه امسال و به میزبانی شهرستان اندیمشک و با حضور پر شور خانواده معظم شهدا و رزمندگان مدافعان حرم سنگربان مقاوم کرخه و دز در هشت سال دفاع مقدس، برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/