میزان صادرات محصولات کشاورزی اندیمشک به ۱۸ میلیون دلار رسید

سید هدایت‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خورنا اظهار داشت: توجه به توسعه صادرات و تقویت تولید محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی و توسعه پایدار شهرستان اندیمشک است.

وی با اشاره به سهم گسترده کشاورزی و تولیدات این حوزه در کارآفرینی و توسعه اقتصادی شهرستان اندیمشک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۱۸ میلیون دلار محصول کشاورزی در شهرستان اندیمشک به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: این میزان صادرات در قالب بیش از ۲۵ هزار تن انواع محصول کشاورزی به کشورهای مختلف جهان صادر و اندیمشک را به یکی از مهم‌ترین صادر کنندگان محصولات کشاورزی استان خوزستان تبدیل می‌کند.

وی گفت: این حجم از صادرات با ارزش ریالی ۷۵۰ میلیارد ریالی تا پایان امسال انجام و به نسبت فصل کشت و برداشت گذشته افزایشی ۸۰ درصدی دارد و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، اقدامات گسترده‌ای به جهت حمایت از صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک طراحی و به اجرا می‌رسد.

موسوی بیان کرد: تاکنون و به منظور صادرات محصولات کشاورزی، بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت کاهو ۱۵۰، هکتار به کشت کلم، ۱۰۰ هکتار به کشت هویچ، ۷۰ هکتار به کشت شوید،۳۰ هکتار به کشت گشنیز و ۱۵ هکتار نیز به کشت کرفس، اختصاص یافته و این محصولات، عمده‌ ترین تولیدات کشاورزی شهرستان اندیمشک بوده که به کشورهای مختلف جهان، صادر شده‌اند.

وی با بیان این که روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس عمده‌ترین خریداران محصولات کشاورزی شهرستان اندیمشک، هستند افزود: به صورت میانگین در سال گذشته، بیش از ۱۷ هزار تن حجم محصولات کشاورزی تولید شده در شهرستان به کشور روسیه و به ارزش ۱۰ میلیون دلار صادر شده است که ارزش ریالی صادرات این محصولات، بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک ادامه داد: انواع کاهو، هویچ، شوید، جعفری از جمله محصولات صادر شده شهرستان اندیمشک به کشور روسیه در مدت مشابه سال گذشته هستند که این میزان تولید و صادرات محصولات کشاورزی به نسبت سال گذشته چه از لحاظ تعداد محصول صادراتی و چه از میزان ارزش ریالی و حجمی با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده شهرستان اندیمشک و نیاز کشور به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به کار آفرینی و تولید ملی، باید بیش از گذشته نسبت به تولید محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک توجه و با حمایت از کشاورزان، ظرفیت تولید این محصولات در شهرستان را گسترش داد.

موسوی بیان کرد: همچنین طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود یک هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان اندیمشک و با توجه به افزایش صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان به کشورهای مختلف جهان ایجاد شده است.

انتهای پیام/