مدیرکل بحران خوزستان؛

خوزستان معین منطقه ۱۸ تهران شد

مدیرکل بحران خوزستان: کلیه استانهای کشور به مناطق معین استان تهران در موقع زلزله تقسیم شده‌اند که براساس این تقسیم‌بندی در حال حاضر خوزستان به عنوان استان معین منطقه ۱۸ تهران انتخاب شده است.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که امروز شنبه ۱۶ دی‌ماه در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد کیامرث حاجی‌زاده گفت: برطبق دستور استاندار خوزستان در این جلسه بنا داریم در مورد سه مبحث مهم در حوزه مدیریت بحران استان تبادل نظر و تصمیم‌گیری کنیم.

وی عنوان کرد: کلیه استانهای کشور به مناطق معین استان تهران در موقع زلزله تقسیم شده‌اند که براساس این تقسیم‌بندی در حال حاضر خوزستان به عنوان استان معین منطقه ۱۸ تهران انتخاب شده است.

حاجی‌زاده ادامه داد: لذا در این نشست بنا داریم پس از بررسی‌هایی که به عمل می‌آوریم در ادامه از بین اعضای ستاد مدیریت بحران استان نیز چندین نفر را هم انتخاب ‌کنیم تا در هفته آینده به نمایندگی از استان جلسه‌ای را در تهران با مسئولین شهرداری منطقه ۱۸ تهران به منظور اتخاذ هماهنگی‌های بیشتر در بحث پشتیبانی‌های لازم از این منطقه در هنگام وقوع زلزله داشته باشند.

مدیرکل بحران خوزستان اظهار کرد: یکی از مباحثی که در استان مرتب با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم بحث روستاهایی است که در معرض خطر رانش زمین هستند و از آنجائیکه این مسئله در چهار روستای واقع در شهرستانهای ایذه، دزفول، مسجدسلیمان و اندیمشک شرایط وخیم‌تری دارد لذا لازم است که هرچه زودتر نسبت به جابه‌جایی آنها اقدام کنیم.

وی ضمن اشاره به سالنهای چند منظوره مدیریت بحران که در شهرستانهای مختلف استان مورد تغییر کاربری واقع شده‌اند گفت: طی بخشنامه وزارت کشور و دستور استاندار خوزستان خوشبختانه در حدود هشت سالن به کاربری اصلی خود برگردانیده شده‌اند و پنج سالن دیگر هم که اصلی‌ترین آن، در مرکز اهواز است علیرغم تمامی دستورات و تاکیداتی که در این خصوص شده متأسفانه هنوز برگشتی در مورد آنها صورت نگرفته است.

حاجی‌زاده ادامه داد: لذا امیدواریم که این سالنهای چند منظوره که از محل اعتبارات ماده ۱۲ ستاد بحران کشور هم ساخته و هم تجهیز شده‌اند و در اختیار شهرداران به عنوان رئیس ستاد بحران هر شهر قرار داده شده نیز هر چه زودتر به مدیریت بحران استان برگردانده شوند. زیرا استان خوزستان به دلیل بحرانهای متعددی که دارد ستاد بحرانش نیاز به تجهیزات کاملی در این زمینه دارد.

مدیرکل بحران خوزستان در پایان عنوان کرد: میزان کل اعتبارات مقاوم سازی روستاها و شهرهای کوچک استان در سال ۹۳-۹۴ در حدود ۱۸ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۹۶-۹۵ به یک رشد سه برابری یعنی در حدود ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ تومان رسیده است ولی متاسفانه علیرغم این رشدی که شاهد بوده‌ایم میزان جذب این بودجه زیر ۵۰ درصد بوده است که در این خصوص لازم است با توجه به اهمیت این موضوع فرمانداران شهرهای مختلف استان جهت افزایش جذب این اعتبارات، اقدامات مقتضی را به عمل آورند.