مشاور وزیر نیرو عنوان کرد؛

ارائه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به پروژه‌های مسکن مهر/ سهم خوزستان از این اعتبار ۹۵ میلیارد تومان بوده است

مشاور وزیر نیرو: تاکنون دولت در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مسکن مهر ارائه کرده که از این میزان اعتبار تخصیصی به خوزستان ۹۵ میلیارد تومان بوده است .

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست شورای مسکن استان خوزستان امیر کمالی مشاور وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: در بحث مسکن مهر همیشه مشکلات مطرح شده به صورت مالی نیست بلکه قسمت عمده‌ای از این مشکلات به تصمیمات و برنامه‌ریزی های لازم برای هر پروژه برمی‌گردد.

وی شش درصد از واحدهای غیرمالک مسکن مهر کشور را مختص به خوزستان دانست و افزود: از مجموع یک ‌میلیون مسکن مهر غیر مالک سراسر کشور در حدود ۶۸ هزار واحد در خوزستان در حال اجرا است.

کمالی عنوان کرد: تاکنون دولت در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مسکن مهر ارائه داده که از این میزان اعتبار تخصیصی به خوزستان ۹۵ میلیارد تومان بوده است

مشاور وزیر نیرو در ادامه به مشکلات موجود در پروژه‌های مسکن مهر خوزستان اشاره کرد و گفت: بنا داریم که نماینده‌ای را برای انجام خدمات زیربنایی مسکن مهر خوزستان تعیین و سپس شهرستان به شهرستان هم پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهیم.

وی افزود: البته فرمانداران نیز باید جلسات شورای مسکن را در شهرستانهای متبوعه به صورت مستمر برگزار کرده و راهکارهای متفاوت خود را در این رابطه ارائه دهند؛ به منظور حل مشکلات مسکن مهر در دو شهر جدید رامین و شیرین شهر می‌توان با هماهنگی استان از امکانات ملی استفاده کرد.

کمالی بیان کرد: به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که در استانی مانند خوزستان با این همه پتانسیل بیش از ۲۰ درصد واحدهای مسکن مهر به خاطر بدقولی در تحویل آنها در موعد زمانی مقرر یا عدم کیفیت در ساخت فاقد متقاضی باشند.

وی در ادامه به نگاه ویژه وزارتخانه نیرو در سال گذشته به حل مشکل مسکن مهر خوزستان اشاره کرد و افزود: بدین خاطر برای حل مشکلات خوزستان در زمینه مسکن مهر از استان‌های دیگر کم کرده و به این استان کمک کردیم.

مشاور وزیر نیرو در پایان از تصمیم دولت به منظور کمک یکهزار میلیارد تومانی در بحث مسکن مهر خبر داد و توضیح داد: این کمک‌ها به صورت اسناد خزانه در اختیار دو وزارتخانه نیرو و مسکن برای امر تسریع در خدمات زیربنایی این واحدهای مسکونی قرار میگیرد. البته مبلغ مورد نیاز برای تکمیل این خدمات زیر بنایی حدود چهار هزار میلیارد تومان است.