سایت های الگویی طرح مقام معظم رهبری در آبادان


سایت های الگویی طرح مقام معظم رهبری در آبادان
مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به اینکه با هدف مشارکت کشاورزان و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی علمی به کشاورزان و توانمند کردن کشاورزان، سایت های جامع الگویی راه اندازی شده است، اظهارداشت: سایت های جامع الگویی و ترویجی کشاورزی متعلق به کشاورزان پیشرو و تعدادی واحد متعلق به سایر بهره بردارن در یک روستا است.
ناجی شهیب زاده گفت: ۶ سایت جامع الگویی – ترویجی کشاورزی خرما در اراضی طرح رهبری در راستای جلب مشارکت و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به کشاورزان برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اجرایی شده است.
شهیب زاده افزود: مجموع مساحت سایت های اصلی ۱۵ و سایت های تابعی ۲۲۸هکتار است که در روستاهای آلبوحمید، چوئبده، ثوامر، رمیله، ابوصدرین و چوئبده واقع شده است و اعضای اصلی و تبعی به صورت کارگاهی تحت آموزش قرار میگیرند و به سایر بهره‌برداران به شیوه الگوسازی توسط مددکاران ترویجی و کشاورزان پیشرو آموزش داده میشود.
در این سایت ها، کلیه توصیه های فنی و تحقیقات علمی همراه با تجمیع سایر منابع و امکانات از قبیل تهیه بذر مناسب، آزمایش‌های آب و خاک مزارع و سایر نهاده های مورد نیاز محصول از ابتدای کاشت تا برداشت هر هفته مورد رصد و پیگیری برنامه ریزی شده ای قرار می گیرد.