برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدردر شهرستان رامهرمز

خورنا-فرشیدفرجی جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رامهرمز در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخورنا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رامهرمز به ریاست احسانی نیا فرماندار و با حضورلامی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، مسولین نهادها و ادارات و اعضای شورا شهر درمحل فرمانداری برگزارشد

در این جلسه احسانی نیا فرماندار اظهار داشت: پیشگیری در عرصه ی کاهش آسیب های اجتماعی بهتر از درمان است. در این راستا تمامی دستگاه ها و نهادها و نیروی انتظامی می بایست نسبت به آموزش دهی، جهت پیشگیری از آثار ویران کننده این معضل اجتماعی پیشقدم باشند که مهمترین اقدام برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر، فرهنگ سازی، آموزش و آگاه سازی خانواده ها می باشد .

در این نشست حسین زاده مدیر آموزش و پرورش گفت: برنامه ویژه ای داریم مهارت “نه” گفتن را به دانش آموزان آموزش دهیم در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدرکارگاه های مشاوره ای خانواده و دانش آموزان را برگزار کردیم، توزیع کتاب کار معلم و پوستر و بروشور را در بین مدارس داشتیم. سال گذشته مدیریت آموزش و پرورش رامهرمز کمیته برتر در پیشگیری از مصرف مواد مخدر شد. حسین زاده در پایان گفت همه برنامه ها وقتی ارزشمندند که تاثیرش را در جامعه ببینیم

درادامه لامی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان :وضعیت مواد مخدر در کشور پسندیده پیچیدگی خاصی دارد. آن هم جامعه ای مثل ایران ، تمام تلاش ضد انقلاب اینست که مواد مخدر از کشور ایران ترانزیت شود. وی افزود: تا زمانی که متقاضی مواد را کم نکنیم و به بچه ها ، دانش آموزان و دانشجویان آموزش صحیح ندهیم موفق نمی شویم. و باید از روزمرگی خارج شویم و برنامه داشته باشیم.

شهردار رامهرمز در این جلسه گفت: در بحث مواد مخدر شهرستان رامهرمز در درمان و پیشگیری نسبت به شهرستان های همجوار رو به جلو حرکت می کند شورای تامین و بقیه دستگاه ها دارند تلاش می کنند و در این راه قدم برمیدارند.

درپایان عارف فرمانده سپاه از احداث مسجد، مکان ورزشی در مناطق پرخطر ولازم التوجه خبر داد. وی گفت: اگر مصرف مواد کمتر شود جرائم کاهش پیدا می کنند.