در شورای مسکن استان؛

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: ساخت بیش از ۷۰ هزار واحد مسکن مهر در استان خوزستان

معاوت وزیر راه و شهر سازی با اعلام این خبر که تاکنون ۷۱ هزار واحد مسکن مهر در استان خوزستان ساخته شده خاطر نشان کرد: از آنجائیکه که تا پایان سال لازم است که ۱۵ هزار واحد دیگر در استان ساخته شود لذا باید برای پیگیری امور مسکن مهر خوزستان کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای مسکن استان که شامگاه شنبه نهم دی‌ماه ۹۶ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد احمد اصغری ‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال ۱۳۸۶ که پروژه مسکن مهر در کشور آغاز شد ساخت بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که براین اساس سهم استان خوزستان از این پروژه ساخت ۱۰۳ هزار واحد تعیین شده است.

وی عنوان کرد: علیرغم پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی کشور در امر ساخت واحدهای مسکن مهر، مشاهده می‌شود که میانگین پیشرفت فیزیکی خوزستان در این زمینه خیلی عقب‌تر و در حدود ۸۴ درصد است.

مهرآبادی در ادامه به وجود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر دارای مشکل در کشور اشاره کرد و بیان داشت: از این تعداد تنها ۷۰ هزار واحد مشکلات کمی دارند و گرنه بقیه این واحدها یا پرونده آنها به دادسرا ارجاع شده و یا اصلا فاقد متقاضی هستند.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهر‌سازی ضمن اشاره به برگزاری جشن پایان پروژه مسکن مهر در دو شهرستان یزد و زنجان گفت: از جمله برنامه‌های مهمی که در دستورکار وزارتخانه مسکن است برگزاری جشن پایان مسکن مهر در ۱۰ استان کشور تا پایان سالجاری است.

وی با اعلام این خبر که تاکنون ۷۱ هزار واحد مسکن مهر در استان خوزستان ساخته شده خاطر نشان کرد: از آنجائیکه که تا پایان سال لازم است که ۱۵ هزار واحد دیگر در استان ساخته شود لذا باید کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری امور مسکن مهر خوزستان تشکیل شود.

مهر‌آبادی رمز موفقیت یک استان را در میزان پشتکار و فعالیت مدیران آن استان دانست و یادآوری کرد: مسائل و مشکلات مسکن مهر در خوزستان تنها در سایه اراده مسئولان این استان و درون خود استان قابل حل است و گرنه بخشنامه‌های ابلاغی از سوی مرکز، نمی‌تواند حل کننده مشکلی در این زمینه باشد.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: به منظور تکمیل پروژه مسکن مهر در کشور به اعتباری بالغ بر ۱۰‌ هزار میلیارد تومان نیاز است که به واقع چهار هزار میلیارد تومان این اعتبار باید در بخش‌های خدمات زیربنایی به مصرف رسد. بطوریکه ما در مسکن مهر به ساخت بیش از ۲۵۰۰ مدرسه نیاز داریم ولی علیرغم استارتی که در ساخت ۵۰۰ مورد آن زده‌ایم ولی باید اذعان داشت شرایط بودجه‌ای امکان ساخت بقیه این مدارس را برای ما غیر ممکن کرده است.

وی ضمن درخواست از بانکهای عامل خوزستان در مساعدت هر چه بیشتر با مردم استان به منظور تکمیل واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: علی‌رغم دریافت هرگونه یارانه‌ای از سوی دولت ولی ما به منظور اتمام پروژه مسکن مهر در استان خوزستان تاکنون در حدود پنج میلیارد تومان یارانه به این استان پرداخت کرده است.

مهرآبادی در پایان ضمن اشاره به همکاری بین بخشی وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر خاطر نشان کرد: قطعا اگر در اتمام واحدهای مسکن مهر این همکاری را از طرف وزارت نیرو نداشته باشیم به هیچ عنوان نتیجه مطلوب را نخواهیم داشت.