برخورد با واحدهای صنفی متخلف در رامهرمز

خورنا-فرشیدفرجی رئیس مرکز بهداشت رامهرمز:با واحدهای صنفی که رعایت اصول بهداشتی را نکنند برخورد خواهد شد

 به گزارش خورنا عطاالله شیرالی رییس مرکز بهداشت رامهرمز اظهار داشت: بر اساس نظام مراقبت سندرومیک از بخش‌های مختلفی اطلاعات مربوط به بیماری‌ها و وقایع بهداشتی را روزانه جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل سپس مداخله می‌کنیم.

وی ادامه داد: از این میان گزارش‌های اورژانس بیمارستان‌ها یکی از منابع اطلاعاتی بسیار مهم و مستند هستند که لحظه‌ای به بخش بهداشت اعلام می‌گردد. به‌علاوه گزارش‌های سامانه ۱۹۰، مطب‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی، گزارش بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط و مراقبین سلامت هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

 رئیس مرکز بهداشت رامهرمز در رابطه با تعطیلی یکی از قنادی‌های رامهرمز تصریح کرد: طی گزارش تلفنی پزشک اورژانس بیمارستان مادر مبنی بر وقوع مسمومیت غذایی در بین چندین نفر، تیمی برای بررسی فوراً حضور پیدا کرد.

وی افزود: پس از بررسی دقیق وضعیت بیماران و چگونگی مواجهه آنان، مظنون اصلی، مصرف شیرینی رولت تشخیص داده شد و اقدام به بازدید از کارگاه تولید شیرینی و وضعیت بهداشتی محل، همچنین نمونه‌برداری از شیرینی‌های تولیدی شد.

 شیرالی همچنین گفت: پس از انجام آزمایش‌های لازم توسط آزمایشگاه رفرنس مواد غذایی، غیر منطبق بودن شیرینی با استانداردهای بهداشتی اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ و ۱۴ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی بهداشتی از طریق مراجع قضایی دستور تعطیلی واحد شیرینی فروشی اخذ و سپس توسط بازرسان بهداشت محیط با حضور متصدی و مأمور اماکن نیروی انتظامی پلمپ گردید.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز یادآور شد: واحد مزبور پس از رفع نواقص بهداشتی و انجام مجدد آزمایش‌ کارکنان و همچنین تائید سلامت آنان، برای ادامه فعالیت فک پلمپ شد.

وی در پایان گفت: لازم به ذکر است که طی ماه گذشته بیش از ۲۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی تعطیل و یا به تعزیرات معرفی شدند و با واحدهای صنفی که رعایت اصول بهداشت را نکنند برخورد خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *